East Railey ??

28 apr. 2007 22:06
Visningar: 416
Hej

Skulle vilja ha lite info om East Railey , Funderar på att åka dit i mars / april -08.
Har hittat ett boende som heter Diamond Cave Bungalows . Nån som vet nått om detta ställe .
Hur långt är det till West Railey ....kan man gå från East till West Railey .
Finns det nån litet by på Railey med affärer o matställen ??
Hur är stranden på East Railey .?

Hur tar man sig från Phuket till East Railey, Eller från Bkk till Railey

Vi är 2 vuxna samt ett barn på 3 .
Hoppas nån kan hjälpa mig med lite tips

MVH / SIAM
Av Matte67
29 apr. 2007 11:13
Hej,det är bara ett stenkast mellan stränderna.Från phuket med flyg till krabi,sen taxi till Ao nang o sen longtailbåt till Railey.Bkk till krabi flygplats sen samma väg.East Railey e en lerstarnd,ingen man badar vid,det är där alla klättrarna e.
Av Maran
29 apr. 2007 19:20
Vi har bott på Diamond, helt ok ställe, Man får gå över till väst eller till princess beach om man vill bada på stranden.
Det tar 10-15 minuter, man har inte så högt tempo i värmen. Östsidan är klättrarnas ställe och lite billigare. Det finns gott om matsställen och några få små butiker. Från Phuket kan man också ta sig med båt
Av Emse
4 maj 2007 15:18
Hej! Är ganska just hemmkommen från Railey. Hörde (av en thai bartender) att ägaren tar tillbaks all mark där och de ska riva allt på den stranden, utom Viking Village. och de ska bygga ett stort resort där istället... Vet inte hur mycket sanning det är och inte när det ska hända heller, men som vi förstod det så var det ganska snart.. Sen är det mycket riktigt ingen mysig strand alls (kort och inge vidare alls) utan man måste passa på att ta sig över till den andra stranden när det är lågvatten. Kan va lite bökigt med barn som är små. mycke sten. Eller åka över med longtail båt till andra stranden, men det jobbiga var att man måste vänta tills det är 5 pers som åker samtidigt. annars får man betala för 5 pers ändå.. :(
Vi blev oxå matförgiftade när vi var där, alla 4. Inget kul, när vi kom tillbaks till Ao Nang så sa damen på hotellet att det var vanligt att de kom matförgiftade personer därifrån. En annan sak är att de inte (i alla fall där vi bodde) hade el pa dagarna. (det var antagligen därför som vi blev matförgiftade för att det inte finns kylar som funkar under dagtid, de använder bara boxar med is i) finns inga affärer eller nått annat på den stranden. Kanske inte det roligaste om man reser med barn.. Den andra stranden west är mycket mysigare, men det finns fortfarande inga affärer eller nått där heller.. Man vill kanske inte vara där hela sin semester. Eller jag skulle inte ha valt det. Men det var ändå mycket trevligt... Väldigt fina vyer och så men inte så man vill stanna en lång tid. Besökte ganska många ställen i thailand och kommer gärna m tips om du undrar nått. MVH Emelie
Av Krisse
9 maj 2007 16:28
Hej!
Vi bodde på Diamond Cave Bungalows nu i februari när vi var i Railey. Det var helt ok boeende men jag tror inte att jag hade bott där igen. Railey west är mysigare att bo på. Vi hade dessutom otur när vi bodde där, vi hade en råtta på rummet vår första natt. Sen sov ju jag inte så gott den natten, när vi bytte rum efter visst besvär så gick strömmen. Det innebar att AC inte funkade och eftersom att jag fortfarande hade råttan i färskt minne så sov jag inte så gott i beckmörkret den natten heller. Men vi hade nog extrem otur. Bungalowerna ligger jättehäftigt. Precis intill en gigantisk klippa. När man badar i poolen har man klippan precis bredvid sig. Häftigt, men som sagt, jag hade nog bott på west istället. Sand sea är ett bra hotell med ok priser, men det kan vara svårt att få rum där.
Kristina