Disney World Florida

8 jan. 2024 14:06
Visningar: 142
Hej!
Min familj och jag planerar att åka till Orlando, Florida i början på maj i år.
Vår familj består av två vuxna och två barn (7 och 11 år).

Jag har varit inne på Walt Disneys hemsida och försökt läsa mig till hur biljetterna funkar men känner mig osäker. Det verkar vara billigare att boka fler dagar men kan vi då välja hur vi vill besöka parkerna? kan man besöka en park flera gånger?

Finns det någon annan sida man kan boka på som är trovärdig? Är ju orolig för att det inte ska gälla när man kommer fram, vad är säkrast?

Tacksam för alla tips!

/Louise
Av Daquiri
8 jan. 2024 19:18
För att kunna gå mellan parkerna behöver man köpa till ”park hoper”. Gör man inte det måste man stanna i den park man har gått in i först. När vi var där var en biljett giltig en månad dvs köper ni en två-dagars har ni en månad på er att besöka parkerna två gånger.
9 jan. 2024 21:13
Okej. Om vi t.ex. köper biljett för 6 dagar kan vi då ägna två dagar i samma park? Eller måste vi då ha park hoper? Vi tänker att vi kanske vill ha två dagar till Magic Kingdom t.ex.
9 jan. 2024 22:14
Kanske inte behöver vara bara Disneys parker alla dagar? Finns oändligt med olika nöjesparker i Orlando med omnejd tänker jag. Men ni kanske är inställda på just Disney?
10 jan. 2024 10:13
Kombon Bush Garden /Sea world är halva priset mot Disney och är 2 väldigt bra parker med flera hisnande attraktioner. Du har ju alla svar om du avänder sökrutan här ovan, hundratals svar ligger i arkivet.
Av Angel87
17 jan. 2024 15:38 (redigerad)
Citerat från Brycecanyon:
Kombon Bush Garden /Sea world är halva priset mot Disney och är 2 väldigt bra parker med flera hisnande attraktioner. Du har ju alla svar om du avänder sökrutan här ovan, hundratals svar ligger i arkivet.
Håller med dig! I somras köpte vi en kombobiljett som gav oss 14 dagars pass för alla tre parkerna (Busch Gardens, SeaWorld samt Aquatica med fri parkering) + en dag på Discovery cove och det var verkligen en höjdare. I år tänker vi göra samma