Disney world???

11 jan. 2010 18:27
Visningar: 1527
Hej!
Vi är en familj med två barn 4,7 år som ska till Disney world för en dag. Vad ska man välja? När jag var i los angeles för 15 år sedan så var Disney land ett och samma ställe och trodde att det var det samma i Orlando,men det har jag förstått att det är det inte. Så vilken park bör man välja om man bara har en dag på sig?
Tacksam för svar.
MVh Johanna
Av Hawaii
11 jan. 2010 18:54
Med små barn tror jag nog att Disney World's Magic Kingdom är det bästa. Disneyland i Kalifornien var det första (öppnades 1955). "Magic Kingdom" i Orlando är i princip en nyare, och bättre version. Har varit där många gånger, och mitt första besök var där i nov 1971 - en månad efter att de öppnade. Har förändrats, och förbättrats, en hel del under årens lopp. Toppen för barn (och vuxna!).
Av Leicy
12 jan. 2010 15:05
Hej !

Magic kingdom är nog roligast när man har barn i din ålder, är mest anpassat för dom små ( ser ut som det i los angeles)
Vi har varit där ett par gånger men känner nu när våra barn är 9 och elva att nu när vi åker till Florida så passar nog annat bättre.
Våra favorit av alla parker (än så länge) är nog See world:)

Mvh Petra
Av Jalemm
17 jan. 2010 20:09
Tjena! Håller med föregående talare. magic kingdom hade nog jag satsat på. det gjorde vi somras iaf, och vi var bara där 1 dag!!
kan vara värt veta att man får gratis inträde om man fyller år...det gjorde nämligen jag!!
lycka till o ha en riktigt härlig resa!!
mvh. Jani