Det känsligaste av allt, Thailand

Av Bengtar
11 sep. 2008 19:34
Visningar: 347
Tänk, att jag vågar sticka ut näbbet i dessa tummetider!
Om en liten tid reser jag dit. För att få uppleva en av världens bästa platser för fågelskådning.
Jag är totalt ointrsserad av att ligga i sanden och bli kund hos hudkliniken. Bad slutade för mig att vara ett intresse 1959 när Agne Simonsson och grabbarna spöade England på Wembley.
Nog om flygande tankar.
Bland mina vänner finns det ett antal käcka människor med ursprung från Thailand boende här och medborgare i Sverige.
Jag har även bland mina gäster haft ett antal "äkta" Thailändare.
Bl. a en boxare med titeln "Thiger". Fan vad han käkade "svensk mat". Han var dessutom suverän i badminton!
Snart åker jag till fantastiska Thailand.
I mitt baggage har jag med Zoega och lite annat hemifrån.
Om jag blir trött på Thaikrubbet kommer jag att välkomna köttbullar eller rotmos och fläsklägg som avbrott.
Jag kommer inte att ta bilder av fångna apor som är lockmedel för att få in gäster på barer.
Jag kommer att ta bilder av vingklippta örnar som också är lock för turister, och starkt protestera!
Jag kommer att välkomna den väl kända Thailänska gästfriheten och bejaka den.
Jag kommer inte att köpa digitaliserade bilder och publicera dem som om dom vore mina.
Jag kommer inte att kopiera andras verk eller att kalkera resebyråernas skrifter och presentera dem som om dom vore mina egna tankar.
Det jag kommer att presentera här på RG kommer att vara mitt och ingen annans.
Det här är kanske inte nåt att diskutera, men jag blir så jävla sur när jag ser allt skitsnack om diverse mål för resor.
Bengt
Av Peter62
11 sep. 2008 19:55
Doppa ner objetivet under ytan och ta några fina bilder åt mig , så får man se om det är värt att åka på dykresa till Thailand

Mvh Peter
Av Bengtar
11 sep. 2008 20:01
Citerat från peter62:
Doppa ner objetivet under ytan och ta några fina bilder åt mig , så får man se om det är värt att åka på dykresa till Thailand

Mvh Peter
Ledsen Peter.
Eftersom jag inte är av badkalibern kan jag inte efterkomma din önskan.
Av mitt ressällskap har du möjligen en person som kan ställa upp!
Han har cert!
Bengt
Av Peter62
11 sep. 2008 20:57
Oki ,va synd,
Och hoppas att du får en kanoresa!!

Peter
Av Mal
12 sep. 2008 12:04
Hoppas du ska till Koh Libong, det är en jättebra ö för fågelskådare. Ha en jättetrevlig resa!
Av Charina
12 sep. 2008 14:19
Bengtar.
Hoppas du får se nåt annat än Fyllkajor o Sittgökar. Finns gott om dem där nere har jag hört.
Av Legusta
12 sep. 2008 23:46
Lycka till !
Det är fortfarande billigt i Thailand. Du kan till och med leva så billigt att du tjänar in resan hit på en två veckors semester.
Kanske några fågelplatser som Kho Tapao kan locka dej eller mangroveträsket i Krabi utkant....

Uppleva buddismen's livstil som präglas av materiell avhållsamhet...besök nunne och munkklosteret utanför Krabi.