Chicago O hare flygplatsen

Av Gevalia
14 apr. 2015 16:14
Visningar: 986
Vet att det finns många trådar om tid på flygplatser, men då de är upp till 7 år (!) gamla så kanske flygplatsen t.o.m är ombyggd.

1 timme och 45 minuter...räcker det för förflyttning mellan terminal 1 och 5? Även byte av flygbolag från United till SAS.
Antar att väskor skall hämtas ut och checkas in igen.
Av Daytona
14 apr. 2015 19:49
Från United till Sas? Flyger du till Sverige ? För i så fall åker bagaget direkt till din destination utanför USA. Är Chicago första anhalt i USA så måste du checka in väskorna på nytt . Om du köpt en genomgående biljett så ärdet med i beräkningen att ni ska hinna. Det går tåg mellan de olika terminalerna och det går fort att ta sig mellan dem. Vi har haft 2 h som minst i just Chicago och det var lugnt men saker kan ju inträffa. Men missar du nästa flyg och har en genomgående biljett blir du ombokad .
Av Totopez
14 apr. 2015 23:13
Har ni bokat allt på samma biljett är det oftast lugnt, ni uppfyller minimitiden för byte.

Jag har fixat bytet där på 40 minuter en gång efter en försening, så det går absolut med er tid. Kan bli lugnare om ni försöker sitta långt fram på inrikesflyget och skyndar er lite, men det ska inte vara problem att hinna. Det är tåg mellan terminalerna, och ny säkerhetskontroll. Där har jag flera gånger fått gå förbi kön när jag har haft tight förbindelse.

Flyger ni från ett ställe i USA behöver ni inte röra väskorna, de skickas direkt till SAS-planet.
Av Gevalia
15 apr. 2015 09:42
Tack för era svar.

SAS har ju flygrea och där finns det pengar att spara, men det finns väldigt korta väntetider vid flygbyte.
Ett alternativ var via New York med 60 minuter och olika terminaler. Det vågar jag inte chansa på.
15 apr. 2015 20:20
Fast frågan är om det är värt att chansa? Som jag tolkar sista inlägget så planerar du att köpa en resa med SAS och en separat med United. Stämmer det?

I så fall är du rökt vid en eventuell försening. Interlining av bagaget kan möjligtvis funka i o m att det är samma allians, men det finns ingen garanti.

Skall du ha separata biljetter så bör du ha rejält med bytestid, uppåt 5-6 timmar iaf.
Av Gevalia
16 apr. 2015 16:01
Nej, resan bokas via SAS så det är en biljett.