Budgetboende, Busskort, Väder & Tips - Los Angeles

5 jan. 2007 12:21
Visningar: 567
Detta är 'the maiden voyage"! Det är första gången jag flyger... Jag är väldigt flygrädd :S..
Jag hade egentligen planer på att åka till Cypern med flickvän i maj, men en möjlighet dök precis upp. Jag ska få privatlektioner av en av världens mest framgångsrika trummisar "Dave Weckl", i februari redan.
Detta sker i Los Angeles, via Heathrow, så jag måste såklart bege mig dit.

Har ni tips om var man kan bo så billigt som möjligt, eftersom lektionerna kostar en smärre förmögenhet?

Har ni några tips på var man kan köpa busskort som ni rekommenderar? Jag ska vara borta i 1-2 veckor.

Hur är vädret såhär års, vid slutet på februari tro? Någon som har koll på sånt?

Jag ska förhoppningsvis få praktisera i Los Angeles också, så vänligen, har ni några roliga "kvälls-/helgaktiviteter jag inte får missa när jag är där?
Av Missx
6 jan. 2007 19:21
Vad är din smärtgräns för att bo billigt? Om du inte känner nån som har bil skulle jag rekommendera att du bor så nära där du ska vara o få lektioner som möjligt...Det går att ta sig runt med buss o t-bana till många ställen men det är meckigt o tar tid framförallt..

Om du gillar rock/hårdrock måste du gå på Rainbow på Sunset Strip, dit går ALLA inom musikvärlden förr eller senare. Runt omkring har du flera rockklubbar vägg i vägg där du kan kolla på gig, hänga etc. Helt underbart där :) Finns mkt att göra i LA, allt hänger väl på vad du är intresserad av att se/göra o hur mkt pengar du har :)

Flygrädd...hmm har jag oxå varit o är delvis fortfarande. Se till att vara trött när du kliver på planet, så kan du kanske sova lite... för resan dit är ju lång o jobbig tyvärr..Speciellt om man inte är van..
Ha det kanonkul :)