Boende i bangkok

Av Bernow
13 nov. 2008 14:28
Visningar: 453
Jag och flickvannen har varit runt i asien i tva manader nu och ska om en manad aka hem fran Bangkok till Sverige. Nu undrar jag om det ar nagon som kan rekommendera ett bra hotel inte allt for dyrt for de sista natterna i bangkok. Vill garna ha nagot som inte ligger off och helst ganska rent...

Vi befinner oss pa Koh Lanta nu och betalar ca 100 sek per natt for ett litet hus pa stranden. Nagot i den standarden letar vi efter. Forstor dock att priset formodligen gar upp i Bangkok, men ni som varit pa Koh Lanta kanske forstar vad jag menar med standarden...

Tack pa forhand!
13 nov. 2008 16:05
Kolla www.bangkok.com. Där har du en search-funktion där du kan leta hotell i olika kategorier.
Bla City Lodge och Swiss Park Hotel på Sukhumwit ska vara rent med bra standard för ett OK pris, dock inte för 100kr.
13 nov. 2008 16:53
Bossotel, skall bo där själv för andra gången i december.
14 nov. 2008 12:06
Tips om kanske inte det billigaste men vad vi tycker perfekt läge: http://www.sawadee.com/hotel/bangkok/asiabkk/

Har inte bott här själv ännu, men vi har bokat detta hotell för dom avslutande 5 nätterna på vår semester mars-april 09. Ett STORT plus när vi fattade beslut var att du har en direktutgång från hotellet till en Skytrain station. Det var perfekt. Dessutom gångavstånd (eller 1 hållplats med stytrain) till Siam Square med MBK mfl varuhus.
Av Marilcj
14 nov. 2008 18:35
Asia Hotell!
Ligger m 5 min gång väg från MBK, Discovery mm
Rent, snyggt o fräsht, stor frukostbuffé ingår samt fixar transfer utan överpris!
Men man ska se till att boka direkt på Hotellets egna sida, kan skilja rätt mycket om man får in en mellanhand!

Hoppas ni haft och har det riktigt skönt!

Mari
24 nov. 2008 10:22
Asia hotell, ligger bra till med direktingång från skytrainstationen. Helt ok rum, ok frukostbuffe, 2 pooler, flera restauranger, varav den Vietnamesiska är både bra och billig. Fotmassagen kan jag också rekommendera. Jag har bott där 7 gånger och är lika nöjd varje gång.
Av Bernow
15 dec. 2008 16:12
Tack for era svar. Var dock lite over budgeten. Letar egentligen efter nagot runt 1000 bt. Och om jag har forstatt det ratt ar siam square omradet ett bra omrade att bo i? Mvh
Av Ullsan
15 dec. 2008 20:20
First hotel på Petchaburi Road för ca 1100 - 1300 thb .Prisvärt o bra hotel med Pratunammarknaden bl a i närheten o MBK
Av Jenny78
18 dec. 2008 16:27
Hej!
Att bo nära Siam är ju det bästa, men huvudsaken är att man har nära till en Skytrain station, det är billigt och enkelt att transportera sig på detta sätt. Blir nog omöjligt att hitta ett skapligt hotell runt Siam för runt 1000 Baht, priserna ligger nog snarare på minst det dubbla.
Önskar er lycka till!
Av Gottis
18 dec. 2008 16:35
Skulle inte rekomendera First Hotel, om man inte gillar vägglöss och allmänt ofräscha rum.
Av Pelle77
18 dec. 2008 22:59
Kolla in Narai Hotel som ligger vid Silom Road nära nattmarknaden och nära till skytrain Sala Daeng mitt i city. 3 * hotell med bra standard, och jag minns att jag trivdes riktigt bra där när jag var där (iofs sent 90-tal) men också att det var mycket hotell för lite pengar!
Citerat från bernow:
Jag och flickvannen har varit runt i asien i tva manader nu och ska om en manad aka hem fran Bangkok till Sverige. Nu undrar jag om det ar nagon som kan rekommendera ett bra hotel inte allt for dyrt for de sista natterna i bangkok. Vill garna ha nagot som inte ligger off och helst ganska rent...

Vi befinner oss pa Koh Lanta nu och betalar ca 100 sek per natt for ett litet hus pa stranden. Nagot i den standarden letar vi efter. Forstor dock att priset formodligen gar upp i Bangkok, men ni som varit pa Koh Lanta kanske forstar vad jag menar med standarden...

Tack pa forhand!