Boende för 3?

18 feb. 2018 16:42
Visningar: 107
Hej.
Har bokat resa till Singapore och sedan Bali (23 dagar). Tänkte lägga upp en budget, men önskar råd kring boendekostnaden. Det är jag och mina 2 barn (15 och 13 år). Har ni någon erfarenhet av denna konstellation och om man får räkna med att boka dubbelrum med extra säng för en extra kostnad? Vi reser med låg budget bör tilläggas. Någon som kan ge ett prisförslag på boende med frukost så att man kan räkna vidare?

Tack för ett fint forum med många nyttiga inlägg!
18 feb. 2018 19:39
Dubbelrum med extrasäng kan fungera på vissa hotell. Dina barn kommer i de flesta fall räknas som vuxna och vissa hotell/rum "tillåter" inte 3 vuxna i samma rum. Det finns även hotell som erbjuder 3-bäddsrum, The Kana Kuta är ett exempel.

Vad innebär låg budget för er? Vad får en hotellnatt kosta?

Det finns ju hotell i alla prisnivåer, allt beroende på vilken standard och hur långt från stranden.
20 feb. 2018 16:13
Hej och tack för ditt svar :-)
Då får det bli att leta efter de hotell som just låter mig ha barnen i mitt rum, för det är såklart ett måste i mitt fall. Jag har räknat med ca 400 kr natt. Vet att det finns billigare men har nån förhoppning att kunna bo med frukost om möjligt. Det är svårt att få fram priserna med den konstellation vi är (i hotellens sökmotorer). Vad tror ni om mina 400 kr/natt?

Med vänlig hälsning Robert
Citerat från M_olsson:
Dubbelrum med extrasäng kan fungera på vissa hotell. Dina barn kommer i de flesta fall räknas som vuxna och vissa hotell/rum "tillåter" inte 3 vuxna i samma rum. Det finns även hotell som erbjuder 3-bäddsrum, The Kana Kuta är ett exempel.

Vad innebär låg budget för er? Vad får en hotellnatt kosta?

Det finns ju hotell i alla prisnivåer, allt beroende på vilken standard och hur långt från stranden.
21 feb. 2018 18:01
Det var ju väldigt fina förslag på boenden ☺, Tack! Dessa ser väldigt prisvärda ut vid första anblicken.
Mvh Robert