Billigt motell i Copacabana????

Av Elena39
9 okt. 2010 21:01
Visningar: 292
Vill veta ett billgit motell i copacabana snarast...?? nu i rio....
10 okt. 2010 19:50
jag va där det är bara att åka in till stan sen gå runt lite med packning så kommer det folk framm och erbjuder boende med mera ,,,
Av Theelf
11 okt. 2010 08:02
I Brasilien tar man in på Motel endast för en sak - och det är inte för att sova. Rummen hyrs ut per timme och ingen frågar efter ditt namn eller id-nr ...

Hälsar,

TheElf
Av Zappe50
12 okt. 2010 13:14
Jag vill också påpeka att man inte tar in på "MOTELL" i Brasilien om man inte vill ha en kärleksstund !

Det kan i och för sig vara en upplevelse att göra detta, eftersom rummen är otroligt speciella ! Men för att bo rekommenderar jag i stället att ta in på en "Pousada" som är lite billigare hotell, typ pensionat. Dessa finns i uppsjö överallt och priserna ligger på mellan 20 Reais/natt och person inklusive frukost (Barra do Cunhau') och 90 i Pipa. Så det finns all anledning att leta efter bra alternativ. I Rio blir det naturligtvis ett helt annat prisläge, men det borde gå att få rum för ca. 100 Reais/natt.

Lycka till
Urmas
Av Erkan
15 okt. 2010 15:19
kan verkligen rekommendera ett ganska stort hostel, Mellow Yellow. Promenadavstånd till copacabana. Mkt trevlig personal och kul folk att träffa när man väl var där, dom har bar och mysiga chillout ställen inne på hostelet när man behöver vila ut.

vet inte om dom hade enskilda rum också. annars är det ju som dom övriga säger, motell tar man inte in på för att bo direkt...

lycka till!