Billigt boende i Thailand

Av Marika
20 maj 2006 19:44
Visningar: 11085
Vill bara tipsa om http://www.thailand.tc. där kan ni boka boende i Thailand till bästa pris!
Hade själv hittat schysst pris på ett boende på Samui (The Fair House, Chaweng Noi) direkt på hotellets hemsida. Var dock lite ovillig till att betala via VISA-kort över internet så jag kollade vad den svenska resebyrån i Thailand /Thailand TC/Tavellers Corner) skulle ha om de bokade samma hotell åt oss. Döm om vår förvåning när deras pris var billigare än hotellets! Förklaringen är den att de som agenter får bättre priser av hotellen och då de inte tar ut så mycket för egen del är deras priser lägre. Allt fungerade perfekt och vi fick många tips av svenske Ken på Thailand TC innan vi åkte. Betalningen gjordes från vår bank till deras bankkonto. Rekommenderas!

MVH / Marika
Get inspired - or bring memories back! http://www.reseskafferiet.se
22 maj 2006 11:07
Hej,
Via www.francetours.se kan ni länka er till en sida med svenskägt hotell i thailand, Kamala, jätte mysigt, och tryggt med svenska ägare som kan hjälpa med allt!
14 juli 2006 14:06
Om man vill boka och kontakt med svenska resebyråer kanske Thailand TC erbjuder bra priser, men om man vill ha billiga priser finns det resebyråer i Thailand som erbjuder mycket lägre priser på samma hotell. Ett exempel: Ambasador Hotel i Bangkok TC: 1900Baht/natt , www.asiarooms.com 1240 baht (lågsäsong) 1546 baht (högsäsong). Jag bokar och betalar ofta via internet och har hittills inte råkat illa ut.
Av Marika
25 aug. 2006 23:59
Ok! Vad bra att få tips om beprövade bokningssighter. Det känns ju lite si så där att lämna ut kortnummret annars. Bokar man med Travellers Corner kan man betala direkt till deras bankkonto från den svenska banken. Har dock upptäckt att det går att göra till vissa thailändska bokningagenter också.
Den stora fördelen med Travellers Corner, förutom de bra priserna, är ju som sagt att man kan "prata" svenska och dessutom bor de i Thailand och kollar regelbundet upp de hotell de har avtal med och känner till många platser och kan ge rekommendationer och råd. Ibland kan det se ut på ett sätt på hotellens hemsidor men vara helt annorlunda i verkligheten... Å andra sidan måste man ju ta risker ibland =)
Citerat från handbolldomare:
Om man vill boka och kontakt med svenska resebyråer kanske Thailand TC erbjuder bra priser, men om man vill ha billiga priser finns det resebyråer i Thailand som erbjuder mycket lägre priser på samma hotell. Ett exempel: Ambasador Hotel i Bangkok TC: 1900Baht/natt , www.asiarooms.com 1240 baht (lågsäsong) 1546 baht (högsäsong). Jag bokar och betalar ofta via internet och har hittills inte råkat illa ut.
Av Masse33
3 okt. 2010 08:07
Den bästa tjänsten för att boka billigt boende i Thailand är enligt mig

http://www.thailandbudget.se

De har också kartor tydligt i bokningen så man ser precis med karta och satellitbild var hotellet är. Man bokar direkt och priserna är oslagbara på internet. Har säkert bokat 6-7 hotell under mina 2 resor till thailand med dem, har fungerat perfekt, man får bokningsberäftelsen direkt och det är dessutom billigare än om man skulle boka på plats över disk. Bara att slinka in på närmsta internetcafé när man är deär nere och sen glida iväg till hotellet så slipper man pruta medmera
Av Marika
3 okt. 2010 15:58
Oj detta var en gammal tråd men alltid lika aktuell så tack för tipset! Kände inte till denna sight.