Billiga resor till Kina? (ny på att resa)

Av Qxl123x
23 juli 2009 01:33
Visningar: 570
Hej alla glada.

Jo jag ska då göra ett besök till Kina i oktober, då jag ska hälsa på en god vän,men saken är den att jag aldrig rest själv.
så vet inte vart man hittar bäst priser med mera, så tänkte fråga om någon här kanske har något tipps till mig,
behöver resa ganska billigt på grund av att det kom ganska plötsligt det här,och mitt jobb betalar ju inte allt för bra hehe,

Min vän jag ska hällsa på bor i Guangdong Prov. så tänkte se om man kan flya dit eller om man flyger till annan stad och sen tåg eller något,

billigaste resan jag hittat hitills var 6400kr. såg på rese guiden att det fans sista minuten for 5000+kr, är det svårt med sissta minuten rasa om man alrdig åkt på egen hand ?

Hoppas någon där ute kan hjälpa mig
Tack på förhand
Av Jimmieh
23 juli 2009 13:48
Jag sökte resa på flygstolen.se fråm Stockholm till Peking. Ifall du åker den 30 september och åker tillbacks den 15 eller 18 oktober kostar det 4486 kr . Flygbolaget heter Aerosvit Airlines.

Inom kina kan du använda denna sidan för att beställa biljetter elong.com

Säg till din kompis att skicka lappar/visitkort med adresser du ska till , kineserna är väldigt dåliga på engelska.
Av Qxl123x
23 juli 2009 16:40
Citerat från jimmieh:
Jag sökte resa på flygstolen.se fråm Stockholm till Peking. Ifall du åker den 30 september och åker tillbacks den 15 eller 18 oktober kostar det 4486 kr . Flygbolaget heter Aerosvit Airlines.

Inom kina kan du använda denna sidan för att beställa biljetter elong.com

Säg till din kompis att skicka lappar/visitkort med adresser du ska till , kineserna är väldigt dåliga på engelska.
Tackar så jätte mycket för din hjälp.ska kålla upp det nu.
Av Bibby
24 juli 2009 03:51
Glöm rådet att flyga till Beijing, det var inte så smart, det ligger långt ifrån dit du ska, tre timmars flygning.

Guangdong är en provins och ingen stad. Den bästa staden att flyga till är nog sannolikt Hong Kong. Sen får du ta reda på i vilken stad din kompis bor, är det Guangzhou så tar du lämpligast tåget eller buss, är det Shenzhen så går det tunnelbana dit. Det går flyg från Stockholm till Hong Kong med Turkish Airline för cirka 4.500:-
Av Mmea
24 juli 2009 07:49
elong.net ger sidan på engelska.
Av Qxl123x
24 juli 2009 10:39
Citerat från bibby:
Glöm rådet att flyga till Beijing, det var inte så smart, det ligger långt ifrån dit du ska, tre timmars flygning.

Guangdong är en provins och ingen stad. Den bästa staden att flyga till är nog sannolikt Hong Kong. Sen får du ta reda på i vilken stad din kompis bor, är det Guangzhou så tar du lämpligast tåget eller buss, är det Shenzhen så går det tunnelbana dit. Det går flyg från Stockholm till Hong Kong med Turkish Airline för cirka 4.500:-
Hon bor i Guangzhou City,och både jag och hon har snackat om jag skulle åka till HK och sedan ta tåg, han sa att det tar ca 1timma med tåg från HK till Guangzhou. hur mycket det kostar vet jag dock inte. men hon sa även att det fans direkt fly från sverige till Guangzhou City.håller på att letar runt,men tror dock det är dyrare med direkt flyg. ska kålla upp Turkish Airline så långe.

tack igen alla som hjälper
Av Qxl123x
24 juli 2009 12:38 (redigerad)
ok så tror att det blir att jag åker till HK och tar buss från HK skulle kosta 20-25euro. så sitter nu och kållar bra pris för HK 6500kr är det billigaste jag hittat en så länge men ska leta lite till.

en sak till någon som har telefon nr dit man ska ringa för att ansöka om Visa.
Av Jimmieh
24 juli 2009 14:43
Gå in på flygresor.se
Skriv från stockholm till Guangzhou
Åker du den 1 oktober retur den 16 oktober kostar det dig 6581kr och du melanlandar bara i Amsterdam.
Du slipper tåg/flyg från Hong-Kong, fast det kan vell vara en ganska intressant stad att uppleva.