Bästa stället i december?

24 okt. 2016 21:45
Visningar: 1416
Blir inte klok på vart man ska åka i Sri Lanka i december, västkusten har jag fattat det som men på en del sidor står det att det är en hel del regn i december?
Har två yngre barn så jag skulle vilja ha en strand där det inte blåser så mkt eller är stora vågor, vilken stad/strand kan passa bra då?
Och ni som varit där bokade ni själva eller en paketresa? Hur ser transportmöjligheterna ut att ta sig från flygplatsen till hotellen?

Velar mellan Sri Lanka
, Dominikanska, Kambodja...eller finns det andra förslag med mkt sol som inte är svindyra och barnvänliga?
25 okt. 2016 07:18
Förut var december soligt på Sri Lankas västkust, men klimatförändringarna har medfört att det håller på att ändras. Nu är december mer instabilt.
Sri Lanka är enkelt att boka själv
Transport från flygplatsen till hotellet gör man lämpligen med taxi/bil. Boka innan eller på plats.

Om du vill, kolla in vår resa här:
http://4000mil.se/index.php/sri-lanka/
25 okt. 2016 13:13
Ok, tack så mycket för svar! Då kanske vi ska ta något annat i december istället, vill ha garanterat sol =) Men jag vill till Sri Lanka någon gång.
När tycker du att det är bäst att åka dit?
26 okt. 2016 10:25
Tack, det var ju en jätte bra sammanställning av vädret. Sri Lanka får vänta till ett annat år helt enkelt!