Bästa boendet i Beachfront-Bungalow på Koh Lipe

Av Fia_f
11 maj 2015 09:54
Visningar: 869
Hej

Vi planerar 3 veckor i Thailand; Koh Lanta (Long Beach), Koh Bulone och Koh Lipe.

Efter två veckor av lite enklare boende skulle vi vilja unna oss att bo i Beachfront-Bungalow på Koh Lipe. Vi är två vuxna och ett barn på 10 år. Har mailat Lipe resort flera gånger (första gången för nästan två månader sedan) ang att jag tolkat det som deras Beachfront premier bungalow inte tillåter mer än två personer. Har tyvärr inte fått svar på mina mail...
På Castaway är bokningen tyvärr bindande, vilket blir mycket pengar att förlora på en vecka under peak-season om något skulle hända som hindrar resa.
Har tittat på Wapis beachfront bungalows, men dessa verkar inte heller (enl hemsidan) tillåta mer än två personer, till skillnad från deras övriga boendeformer.
Mali's Balinese Luxory Beachfront ser jättefint ut. Det vore att slå på stort, så om någon bott i sådan får ni gärna ge feedback avseende prisvärdhet.

Vet att ni är många här som har rika erfarenheter, så hoppas på att få experthjälp från er medlemmar på Reseguiden :-)
Efter vad jag läst angående strand och sand, så är jag lite tvivlande till var man skall bo om man gillar lugnet, men föredrar potatismjölssanden som är på Pattaya. Närhet till snorkling från stranden är också ett plus.

Tar tacksamt emot tips på lite bättre beachfront boende på Koh Lipe :-

Hälsning Fia
Av Sierra
11 maj 2015 11:03
Mali´s Balinese Luxury Beachfront är riktigt fint.

Jag har inte bott där men varit där och kollat och skulle gärna bo där. Vill du bo på Pattaya är läget i den västra lugnare delen perfekt. Även snorklingen vid "hörnet" av Pattaya mot Sanom Resort är bra.

Mali Resort bygger för närvarande ännu en resort på norra delen av Sunrise Beach mellan Andaman Resort och Mountain Resort. Den skall heta "The Point by Mali" och blir riktigt lyxig. Förhoppningen var att den skulle bli klar i november men den blir troligen inte klar 2015. Kolla bilder här, även hur det kommer att se ut på det åttonde inlägget uppifrån: https://www.facebook.com/thePointbyMali
Av Yessie
11 maj 2015 22:26
Hej!
Jag skulle inte bo på Pattaya utan på Sunrise beach som är mycket finare och lugnare. Det tar ca tio minuter att gå in till "centrum" med alla restaurangerna på kvällen. Kolla Mountain resort som Sierra skriver om, det är superfint!

:)