Balis Bali plan...

8 dec. 2013 17:26
Visningar: 710
Hej!!

Hur skulle ni dela upp 11 nätter mellan Kuta - Ubud - Sanur - Nusa på följande resrutten?

mvh, B.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Odyssea
9 dec. 2013 04:05
Beror pa vad man ar ute efter....

Men de flesta skulle nog tycka att Ubud racker 2-3 dagar, ifall man inte ar valdigt inne i konsthantverk, och langa utflykter i risfalten. Nusa - 4 dagar pa stranden, Kuta 4 dagar for "strandliv/shopping/restauranger/socialt"

Som paradisstrand vinner Nusa.... lugna skona dagar. Kuta vinner pa liv, shopping, surfing, strandaktiviteter..

Sanur ar lite mitt emellan, och kan fungera som budgetlosning, eftersom i synnerhet Nusa kan kostnaderna springa ivag.

Overvag ocksa Lovina Beach, om du anda ar i Ubud. 2 timmar norrut - Svarta strander, delfiner pa morgonen.

Bifogar bloggbilder som visar vagstrackan Ubud-Lovina, vilken i sig ar oforglomlig, och ger en bra kansla for byarna och livet i Bali:

http://odysseablogger.blogspot.sg/2013/08/between-lovina-and-ubud.html

Kanske detta ar att rekommendera: Kuta (3) - Ubud (3) - Lovina (2) - Nusa Dua (3)
Av Lotsen1
10 dec. 2013 15:20
Jag hade definitivt åkt till östkusten, Amedkusten, istället för Nusa (där jag visserligen inte varit..)
Kuta 3 (där finns det fest, barer, surfing mm. Ett besök till Tanah Lot kanske?!)
Ubud 2 (är inte sådär jättekul by och det man vill hinna med, marknad och monkey forest, hinner man med)
Amedkusten 3 (inte så utbredd turismm iaf inte denna sommaren, finns ändå ett antal restauranger, extremt klart vatten och fin snorkling) Kanske ett besök på Tirta Gangga och vattenpalatset på dit- eller hemväg?
Sanur 3 (helt ok vit strand, många restaurager/puber längs strandpromenaden, möjlighet att åka ut med båt och snorkla)

Lycka till med upplägget!
8 jan. 2014 12:21
Jag ska också till Bali för första gången i sommar för 3 lugna veckor med tjejen. Försöker ta reda på vad folk tycker att det är för skillnad på Nusa Dua och Sanur? Vilket är att föredra?

MVH

CC