Backpacka, skönhetsartiklar???

Av Bexib
7 aug. 2015 14:33
Visningar: 485
Hallååå

Detta kanske är en jättedum och ytlig fråga, men hur gör ni, tjejer framförallt, med skönhetsartiklar när ni ska backpacka? Typ schampoo, balsam, solskyddsfaktor osv. Köper ni med härifrån Sverige så det räcker hela resan, t.ex 1L schampoo och 1L balsam, blir det förtungt o konka runt på? Eller fyller man på under tiden man reser? Vad blir billigast tror ni?

Åker den 8okt och ska backpacka i fem månader i Hong Kong, Australien, Nya Zeeland, Bali, Thailand, Malaysia, Singapore, Filippinerna och Dubai. Kanske finns något ställe där lite bättre produkter finns billigt? Mitt hår är torrt redan som det är och det lär ju bli ännu värre efter att konstant vara i solljus typ

Tackar på förhandddd
/Rebecca
8 aug. 2015 00:33
Lite onödigt att släpa med sig schampo och balsam för flera månaders vistelse. Det kan man ju köpa efter hand. Vet inte om du har ett alldeles speciellt schampo. Har du det är det kanske inte lika lätt att få tag i det utomlands, men använder du vanliga är det inga problem.
Av Hkn
8 aug. 2015 02:32
Hejsan, tycker att du har svarat jättebra på frågan själv:

- Du ska ta dig igenom 9 länder och vara på väg i fem månader.
- En liter vatten väger ett kg (ta det som ett riktmärke för det mesta som flyter).
- Du ska backpacka, vilket oftast betyder bära allt på ryggen.
- Du ska ju dessutom inte resa till Nordpolen, utan befinner dig i länder där det är rimligt lätt att köpa den här sortens grejor.

Har du inte väldigt speciella medicinska behov, så är svaret lätt: Köp allt eftersom,

rekommenderar

:: hkn ::

som köper shampoo vart tredje år
Av Bexib
8 aug. 2015 17:33
Okej göttt, ett problem mindre att tänka på! Tackar så mycket för svaren :))
Av Siri94
10 aug. 2015 12:48
Ett tips är att handla shampoo och balsam från märket Lush inför resan! De säljer shampoo och balsam i tvålformat, vilket är supersmidigt då de tar lite plats och håller jättelänge! Jag hade det på min fem månader långa resa och min shampoo-tvål var långt ifrån slut när jag kom hem :) vet också att när jag var på Lush och handlade så hade de shampoot för hut mycket olika hårtyper som helst!
Av Siri94
10 aug. 2015 12:49
(Du sparar också in en massa pengar på shampoo då en sådan tvål kostar 100 spänn)