Au Pair/Plugga i USA

Av Lina_k
29 aug. 2010 00:04
Visningar: 342
Hejsan!
Jag är en glad tjej på 21år, gillar att sporta/träna, äventyr, resa, träffa nya människor, shoppa, sol&bad mm.
har arbetat sedan jag tog studenten 2007, var på en 2 mån resa till USA hösten 09. Har sedan dess blivit ännu mer sugen på att åka dit igen. Undrar om det är någon som är sugen på att åka till USA som Au Pair, eller kanske plugga någon kurs i USA? Hör gärna av er med förslag.

Mvh/ Lina
16 sep. 2010 15:36
Hej!
Jag heter Emma och jag är nitton år gammal.
Detta är väl kanske lite långt fram i tiden för din del, men jag har planer på att i slutet av augusti nästa år åka med EF till New York och läsa en engelskakurs i åtta veckor. Låter det som något för dig? :]
Av Lina_k
17 sep. 2010 16:30
tta är väl kanske lite långt fram i tiden för din del, men jag har planer på att i slutet av augusti nästa år åka med EF till New York och läsa en engelskakurs i åtta veckor. Låter det som något för dig? :]

Hejsan!
Det låter inte alls som en dum idé. Jag har inga planer för tillfället och vet därför inte heller vad jag gör om ca 1år, men absolut skulle jag vilja åka:) Vad kostar en sån kurs? :)
17 sep. 2010 17:45
Den kursen jag har kollat på kostar 37 000 för åtta veckor, och då ingår boende med halvpension. :]
Av Kiks
6 dec. 2010 22:57
Hejsan!
Jag är en tjej på 21 år som också har funderingar på att plugga engelska i New York, men under våren/sommaren. Tänkte runt 6-8 veckor i mitten av april! Vill självklart uppleva så mycket som möjligt av staden och USA under den tiden! =)

Mvh Kristin