Är det värt att resa till Koh Lipe ?

11 nov. 2009 04:35
Visningar: 369
Vi är två tjejer som nu sitter på en barLangkawi, om några dar ska vi styra vår kosa mot Thailand men vet ej riktigt vart. Tips?

Vi funderar att åka till Koh Lipe, dit vi blivit rekommenderade. Borde man boka boende i förväg, hur är ön? Är de bara slappa eller finns de någe att hitta på? Är det bra boende där till ok priser eller måste man betala en förmögenhet?

Helt enkelt är de värt att åka dit? Vi har en månad i Thailand så tiden finns ju :)

Någon som har bra tips till oss?
11 nov. 2009 09:04
Hej AnnaHanna...
Tyvärr kan jag inte svara på din fråga...men vill gärna att du hjälper mig (hm...hur låter det?)
Vi ska ner till Koh Lipe har hört att det absolut ska vara en pärla..men våra funderinga är är det värt en resa till Langawi???
gärna då tips på bra boende, finaste stränder å annat som kan vara bra att veta. Vi kommer att va på Koh Lipe i Dec.

tack//
S
Av Begesk
11 nov. 2009 10:21
Annahanna: Tänk på att det är högtryck. Det kan innebära att det bara är de dyraste, men bästa (?) kvar..... eller sängen på stranden! Det går ju utmärkt att kolla utbudet innan du åker. Min erfarenhet är den, men jag vet att det finns folk som inte gör så och det kan (?) gå bra. Man får en natt här och en natt där, m.a.o du får vara beredd att flytta på dig. Söker du den spänningen så bara åk.....
Trevlig resa!
Av Sierra
11 nov. 2009 11:36
Det är klart att ni skall åka och kolla in Koh Lipe. Det är ett skönt ställe som fler och fler har upptäckt vilket innebär att det byggs en del på ön.
Trots detta är det en mysig ö. Boende hittar du nu i november utan problem då säsongen på ön precis har börjat, men vill ni ha något specifikt är det alltid bra att boka.
Här har du info om det mesta: http://kohlipethailand.com/

Tänk dock på att ni endast får 15 dagars visum om ni kommer med båt från Malaysia.
Det kan vara något att tänka på eftersom du nämner att ni har planerat en månad i Thailand.....
Av Begesk
11 nov. 2009 16:51
Till Sierra: Dina tips är alltid värdefulla. Brukar läsa dessa extra noga!
Av Sierra
11 nov. 2009 17:38
Citerat från begesk:
Till Sierra: Dina tips är alltid värdefulla. Brukar läsa dessa extra noga!
Tack och bock! Info är bra, och roligt att de tas tillvara!
Av Steen89
11 nov. 2009 21:11
Jag var på Koh Lipe förra vintern och tyckte mycket om de, finns inte allt för mycket att göra men det är en mycket fin ö. Vi gjorde mycket utflykter därifrån och det va bra snorkel vatten. Boende behövde vi inte boka i förväg och priserna tyckte jag var de samma.