Ang inresa "visum"

21 dec. 2016 17:03
Visningar: 428
Hej !
Vi behöver lite hjälp med att få rätsida på detta med inresa till Kuba. När man ska skriva in vilken anledning man har för att besöka landet kryssade vi i något med att "vi skulle göra nått med familjen" det var på dit vägen men på väg hem blev det ifyllt att vi var kubaner och skulle besöka landet :) nu är vi orolig att vi fyllt i fel. SPelar detta någon roll?? Konstigt att man inte kan vara vanlig turist i detta läge..

Vi har även sett att det finns restriktioner ang olika nationaliteter . GÄller det oss Svenskar med?
Vi har sänt våra ansökning och betalt på kubanska ambassadens bg i Stholm och hoppas vi gjort rätt? Vet ni något om detta?
Vi tror med att vi kanske skulle betalt in 76 kr för portot med .. har ni någon erfarenhet av detta??
Jag hoppas det finns någon vänlig själ som kan hjälpa oss med dessa huvudbryn :)
Tusen Tack Laila och Joppe
Av Joakimn
22 dec. 2016 08:55
Hej Oslolaila

?? skrev ni att ni är Kubaner och skall besöka så bör ni väl också vara kubaner??.
Om inte så försök ändra detta innan ni åker för det låter i mina öron som om detta kan vara ett bekymmer.
Jag beställde mitt visum via "Alla visum" och där skrev jag att jag är turist. ( alla kostnader slutade på 650kr typ och tog en vecka.)
Är på Kuba 16 jan - 2mars så jag måste förlänga mitt visum nere på plats..någon som har erfarenhet av detta ( stannar typ 45 dagar)
24 dec. 2016 15:49
Tack Joakim för ditt svar.. när man själv ska ansöka står det väldigt konstigt och tyvärr kryssade "gubben" in fel.. Vi ville spara lite därför gjorde vi ansökan själ och inte genom någon sait. Kanske detta blir läropengar :( .. men var dag lär man sej nya saker.. :)
Hoppas din resa blir fantastisk
God Jul på dej