Airbnb bra?

Av Tonim
8 juli 2015 15:40
Visningar: 4656
Hej!

Tänkte kolla om ni har testat airbnb? Funkar de bra? Är de säkert att hyra genom dom? Kollar på lite olika hus i Thailand genom dom.
Kom gärna med tips på boende runt i ao nang! Gärna fräscht och inte allt för dyrt! :)

Mvh Toni.
Av Jica
9 juli 2015 21:21
Vi har också använt Airbnb och kommer göra det även i november. Bara bokat i Usa men det fungerar säkert lika bra på andra ställen. Vi har varit nöjda:)
10 juli 2015 11:21
Funkar mycket var, hyr själv ut eget boende genom AirBNB här i Västervik se annons som exempel nedan. Kola betyg och recensioner hos de värdar ni ska till om de har några. Värden får inte några pengar förrän dagen efter incheckning då AirBNB hållsr på dem till dess.
https://www.airbnb.se/rooms/5968935

Mvh Daniel
Av Alexxx
10 juli 2015 16:01
Hej,

Airbnb är superbra :) Smidigt att boka och mycket billigare än hotell. Det är säkert att hyra eftersom både uthyrare och hyresgästen är identifierade med ID-kort. Dessutom finns omdömen från tidigare gäster.

För Thailand så kan det vara ett bra tips att använda Agoda om man ska åka runt och inte bo på samma ställe så länge.

Kör du via Airbnb så kan jag bjuda alla på 25 $ rabatt när man bokar sitt första boende genom Airbnb. Registrera er via länken nedan så bjuder jag på 25 ¤ i resekredit på Airbnb.

www.airbnb.se/c/awaltner2?s=8
Av Tonim
12 juli 2015 13:12
Tack för infon! Man kanske skulle testa och boka genom dom! :)
Av Ami1
12 juli 2015 14:34
AirBnB funkar bra, bodde genom dem i Frankrike förra veckan.
MEN var medveten om att AirBnB tar en saftig bokningsavgift av den som hyr. Om ni finner samma ställe genom HomeAway.com eller VRBO.com (eller ställets hemsida om de har någon) så tillkommer i allmänhet ingen bokningsavgift.
27 sep. 2015 15:32
hej! sitter oxå och funderar över att boka genom AirB&B, hur funkar betalningen? betalar man allt innan? kan man lita på att bilderna är vad man får ? Tonim: hittade du ngt bra i Aonang? kan tipsa om cliff view resort annars. häftigt boende.
Av Desires
27 sep. 2015 19:23
Jag har testat airbnb ett flertal gånger, det har alltid funkat väldigt bra! Bokat via dem mest till Italien, Korsika, Kroatien mfl. i Europa, men aldrig till Asien - ännu! Har aldrig blivit besviken, dessutom får man oftast väldigt snabba svar från lägenhetsuthyraren om man har frågor att ställa ang boendet....
Av Tonim
2 okt. 2015 14:43
Citerat från Snooze68:
hej! sitter oxå och funderar över att boka genom AirB&B, hur funkar betalningen? betalar man allt innan? kan man lita på att bilderna är vad man får ? Tonim: hittade du ngt bra i Aonang? kan tipsa om cliff view resort annars. häftigt boende.
Tror man betalar allt, sen efter 24 timmar efter incheckning får värden pengarna. om man inte har lagt in ett klagomål. (inte helt säker på de)
jag hittade en paketresa som var bra pris på, så fick bli den denna gång. :)
27 dec. 2015 20:43
Nackdelen med airbnb är att värden kan avboka ditt boende så sent som 7 dagar innan ankomst utan att behöva betala något. Men du som gäst avbokar måste du alltid betala service avgiften, som är ganska hög hos airbnb.
11 okt. 2018 09:38
Airbnb är en av mina absoluta favoritsidor för att boka boende. I och med att vem som helst kan hyra ut så finns det ett enormt utbud, både bra och dåliga. De dåliga boenden kan du undvika genom att kolla recensioner innan du bokar. Jag bokar själv inget under 4 stjärnor.

Om du registrerar dig genom denna länken så får du 360 SEK eller motsvarande i annan valuta i rabatt på din första resa. De gör detta för att få fler att använda deras tjänst helt enkelt.

www.airbnb.se/c/antonz27
11 okt. 2018 10:32
Jag vet inte var du fått uppgiften att vem som helst kan hyra ut sin bostad, men påståendet är en lögn.

I Spanien tex har man stränga regler att rätta sig efter, som i många fall är omöjliga att uppfylla.

Såg nyligen att i Bilbao får man hyra ut objekt som ligger på bottenplanet eller första våningen, enbart. Detta under förutsättning att man uppfyller alla andra krav som behövs.

Både Madrid och Barcelona har nyligen sagt upp tusentals objekt, som inte uppfyller säkerhetskrav etc.
Säkerhetsproblemen, försäkringar och skatter är en av de stora bovarna inom denna industri.

Många husägare säger också nej till att hyra ut i andra hand, och detta är direkt ingen nyhet!
11 okt. 2018 13:16
Airbnb verkar inte ha någon vidare koll på de boenden man förmedlar. Man kan ju tro att det ska ingå lite säkerhet och kontroll på att ett boende är godkänt och får hyras ut innan de listar det på sin sida, vi har själv kommit till uppenbart ej godkända boenden i Spanien där vi inte registrarats av ägaren (vilket de måste), det stod också skyltar på flera ställen i byggnaden att lägenheter inte fick hyras ut i andrahand (böter på minst € 25.000 tror jag det var).
Av Birgere
11 okt. 2018 17:04
Airbnb är ju bara en annonssida som tar väldigt bra betalt av hyresgästerna. Fördelen är ju att det är en sluten community så att bedömning av hyresvärdar o hyresgäster kan nog kännas trovärdig.
Helt sant att reglerna för att hyra ut i andra hand skiljer sig väldigt mycket mellan olika ordet o länder och inom samma stad kan det skilja från kvarter till kvarter.
Det som händer nu är ju att myndigheterna försöker se till att dom regler som ofta redan finns även upprätthålls och att även tex Airbnb har på vissa ställen börjat betala in skatter o avgifter till myndigheterna för att undvika att verksamheten bedrivs svart.