2 och 1/2 vecka i USA

22 dec. 2014 11:51
Visningar: 190
Hej,

Jag och min sambo ska åka till USA ca 2 och 1/2 vecka i Augusti. Vi kan bara inte riktigt komma överens om hur vi ska dela upp resan.

Jag kan inte bestämma om jag vill åka till Los Angeles eller New York. Så mitt förslag är att vi ska åka till båda ställerna. Min sambo tycker däremot att det blir för kort tid att besöka båda ställerna.

Så nu frågan till er som varit där innan? Kommer det bli för lite tid? Jag förstår att man inte kommer hinna med allt, men om man ska det måste man väl stanna flera veckor på samma ställe. (vi är inte de som går på museum. Vi vill shoppa i new york, se empire state och de "vanliga" sevärdheterna. I Los Angels blir det väl Universial Studios osv..)
Av Peter_o
22 dec. 2014 12:24
Två och en halv vecka är väl kring 17 dagar. I New York orkar du nog inte vara mer än 9 hela dagar (det blir mycket promenerande), men 7 dvs lika länge som ett Metrocard gäller brukar vara lagom. Om du bara ska vara i närheten av Los Angeles borde väl det räcka med den tid som blir över, men ska du besöka fler städer på västkusten kanske all tid ska läggas där.

/PeterO
Av Birgere
22 dec. 2014 12:43
NYC är ju klockrent i typ en vecka max.
Att sedan dra över till LA känns lite overkill, LA som stad är ju inte direkt lockande utan det är ju allt annat man kan göra på västkusten. Känns nog mer logiskt att dra sig ner mot Florida istället, är det parkerna som lockar så är dom bättre där plus att ni kan bada i härligt varmt vatten och utbud o avstånd är mycket mindre.
Av Hawaii
22 dec. 2014 23:51
Personligen tycker jag att Los Angeles är en av de mindre intressanta (större) städerna I Californien. San Francisco och San Diego har klart mycket mer karaktär och mer att se. Ta antingen alla de 17 dagarna i Californien eller välj ett mera intressant resmål än LA - såvida du inte har speciell anledning att åka dit. Och tänk på att NYC i augusti normalt har hög luftfuktighet och mycket varmt. En vecka blir jobbigt... Augusti I Californien däremot - en fin månad. (September är ännu bättre).