10 veckor i asien

Av Tiina
4 aug. 2008 15:03
Visningar: 247
Vi är ett par 50+ som ska resa till asien i vinter. Vi har bokat flygstolar till Bangkok. Vår plan är att fira jul i Chang Mai hos goda vänner. Den 12 januari ska vi vara utanför pattaya där vi lånat en lägenhet en ca. en vecka. Det är det enda vi bestämt så här långt. Vi skulle vilja passa på att besöka något annat land när vi nu ska vara på resande fot så pass länge. Finns det någon som kan tipsa oss vart vi skulle kunna åka, något som man inte ska missa när man är i asien. Vi har rest runt ganska mycket i Thailand under ett antal år, men tips på sevärda ställen i Thailand vill vi också gärna ha.
Av Buddha
4 aug. 2008 15:47
Hej Tiina!
Jag var i Thailand 2004 och när vi var i Chiang Mai gjorde vi ett besök på Elephant Nature Park som låg lite drygt en timmes bussresa upp i bergen. Det var verkligen en otrolig upplevelse!! Där tar dom hand om skadade och sjuka elefanter. Vi var där en heldag, fick mata rida och UMGÅS med elefanterna på ett helt fantastiskt sätt, kan verkligen rekommenderas.....(har lite bilder därifrån på min sida)
Jag tror dom har en hemsida, sök på Elephant Nature Park.......
Ha en bra resa : ))
Anette
6 aug. 2008 00:04
Självklart Siam Riep/Ankor Wat i Cambodja. Resan dit via bilväg är en upplevelse i sig själv, man får ett helt nytt perspektiv på vad dåliga vägar innebär. :-) Ändå åkte vi "delux" med sk privattaxi. Ankor Wat-området är en fantastisk upplevelse. Se till att ni har en egen guide, helt klart värt det!
Tja, har ni rest mycket i Thailand vet jag inte om jag har något "nytt" att tillägga. Om ni mot förmodan inte varit på Koh Lipe i sydvästra Thailand, vill jag rekomendera ön. Alldeles underbar! Även övärden utanför Koh Chang är fina. Vi var på Koh Wai och Koh Maak och gillade dem mycket. Speciellt på Koh Wai kunde man få känslan av det "riktiga" Thailand och hur det var/såg ut innan turiststormen drog fram...

Hoppas resan blir underbar!
Av Bpacker
8 aug. 2008 00:12
Laos ska ni inte missa och inte heller Xishuangbanna i södra Kina. Vietnam är fint också.