Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Måndag 19 Februari 2024 - Buenos Aires

Ytterligare en storstad.

Färjan från Montevideo visade sig vara en snabbgående trimaransak så det tog inte mer än tre timmar att tillryggalägga de cirka tjugio milen. Lugn sjö också här på Rio de la Plata så det blev en behaglig överfart.

Framme redan vid tvåtiden på eftermiddagen, men hittade ingen atm vid färjeläget. Det spelade inte så stor roll då mitt boställe låg bara någon kilometer bort så jag använde mina apostlahästar för att ta mig fram dit. Promenaden gick genom delar av downtown som såg ut att ha drabbats hårt av den recession som råder i landet. Massvis av kontorshus som såg väldigt öde ut. I.o.f s.lördag, men väl öde för att det skulle kännas normalt.

En kvick check av mina närmaste kvarter sedan jag loggat in mig på boendet och sedan hittade jag en atm. som fungerade. Inte så värst bra dock då den kräver en hutlös summa för att dela ut de pesos jag ber om. Som tur var så godtar de allra flesta restauranger och andra inrättningar mitt betalkort, så jag behöver inte använda mina surt inköpta kontanter så ofta. I värsta fall så finns här också en svartväxlarmarknad som ger dig bättre kurs på dollarn i förhållande till peson och man kan ta ut i dollar i automaterna.

Idag tog jag mig en liten promenad nedför Avenyn 9:e Juli. Med lite avstickare från den så fick jag faktiskt se en hel del av de ställen som är intressanta i staden. Hade nog tänkt mig att hoppa på någon av de här bussarna som drar runt i staden, men det kanske jag inte behöver?

Men nu är klockan mycket och jag tänker gå I säng. God natt på er/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan