Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Tisdag 20 Februari 2024 - Buenos Aires

Takdropp igen.

Hade egentligen igår tänkt mig att ta mig bort mot Evert Taubes Samborombon, men efter att googlat mig fram till att platsen aldrig funnits så tog jag istället pendeltåget ut till La Plata och gjorde mig lite halvbekant med den halvmiljonstaden. Passade på att köpa en Messitröja från hans nuvarande lag Inter Miami CF. Kändes som en alldeles ok stad att tillbringa en tid i.

När jag tog pendeln tillbaka så fortsatte jag till slutstationen Retiro, som är därifrån som tågen avgår upp mot Cordoba som jag tänkt mig att utforska närmast. Tyvärr var det slutsålt på tågen då de endast går två gånger/vecka. Onsdag och lördag. Så förmodligen flyger jag upp då det bara skiljer en hundring mellan flyg och buss. Knallade tillbaka från stationen och följde i stort sett min promenadväg från i förrgår.

Hela dagen igår så led jag av ett ordentligt takdropp från näsan och det kan definitivt skyllas på en ensidig fläkt på mitt rum. Den har nämligen bara två lägen, av och I hundranittio knyck. Att stänga av den före två på natten innebär en otrevlig hetta i rummet och att låta den vara på ger mig takdroppet. Men det ger sig så småningom, men det är om möjligt ännu värre idag.

Idag fick jag iväg ett par vykort och var på jakt efter ett par nya sandaler, då de jag köpte uppe i Trujillo har gett upp av lutningen på allehanda trottoarer. Hittade ett par, men då de var dyrare än hemma så avstår jag så länge. Får klara mig några veckor till med mina joggingskor om jag inte hittar något på andra ställen.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Marita59:
Jepp.....tänkte köpa en Ronaldinotröja i Rio också, men det blev aldrig av.
Postat 2024-02-21 20:10  Anmäl
Marita59 säger:
Messi tröja 👍⚽
Postat 2024-02-21 05:34  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan