Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Fredag 23 Februari 2024 - Córdoba

Allting går inte på räls.

Cordoba har sagts mig vara en trevlig stad. Näst störst i landet, men med sina 1,5 miljoner betydligt mindre än Buenos Aires. Det har dock mest strulat sedan jag kom hit. Tog en bulle in till mitt hotell, men när jag kom dit fanns inga lediga rum trots att det var bekräftat och klart. Fick ge mig ut på jakt efter ett nytt boställe och hittade ett ganska modernt bygge en kilometer bort. Trevligt rum med bra säng. Problemet här är att man inte har en säker wifianslutning trots att man tror det. Min mail t.ex. kan jag inte läsa alls där och banktjänster och annat viktigt törs man inte heller utföra.

Vandrade som vanligt ut på byn och bekantade mig med de centrala delarna, som dock inte var så mycket att se. Hittade ett torg med en mycket imponerande katedral bredvid.

När jag sedan var tillbaka till hotellet så gick strömmen vid åttatiden på kvällen. Tydligen ett stort skyfall som drabbat staden och jag märkte att det regnade ordentligt ute. Fanns inget att göra mer än att ansluta till övriga gäster nere i lobbyn för att svinga i sig en bira. Vaknade sedan vid fyratiden på morgonen och märkte att strömmen var tillbaka.

Frukost ingår här så jag var ganska tidigt ned för att avsmaka. Inget speciellt mer än kaffe, juice och lite toast med marmelad till.

Behövde boka lite resor och boenden så jag knallade ned till en kinarestaurang och tog in ett par bärs så jag kunde få deras wifi. Så nu är resa bokad till Santiago med två nätter där och sedan ut till påskön där jag blir fem nätter. Det rullar på. Får se sedan om jag hinner klämma in ett par dagar kring Valparaiso också innan jag drar norrut. Sådant lär jag boka före Påskön då där inte finns något internet på mitt valda boende. Tveksamt om det finns alls på ön?

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Hade kanske passat ännu bättre under påsken, men då vill jag vara hemma.
Postat 2024-02-28 20:10  Anmäl
Postis19 säger:
Passar ju bra med påskön strax före påsk
Postat 2024-02-28 10:21  Anmäl
Marywood säger:
Wow, påskön! Ser fram emot dina inlägg därifrån. Ja även från Chile för den delen 😊
Postat 2024-02-25 20:16  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan