Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Lördag 17 Februari 2024 - Montevideo

Drar vidare.

Kollade min färjebiljett lite närmare och såg att jag bokat den redan på lördag istället för söndag. Spelar dock ingen roll då jag trots allt sett vad jag ville se av denna trivsamma, men lite dyra stad. Pratade med min hotellmanager och det var inga problem att få tillbaka pengar för den femte natten. Han betalade t.o.m. ut dem i US -dollar.

Så i morgon klockan 11 så sitter jag på en färja över till Buenos Aires, så får vi se hur lång tid den färden tar.

Min sista dag här i den här gemytliga byn, gick åt till att knalla upp huvudgatan en bit norrut utan att hitta något spektakulärt förutom någon vacker byggnad. Ramlade även ned mot busstationen till där jag hittat en liten pub där de spelar riktigt bra musik, så jag satt där och lyssnade ett tag.

Framåt kvällen gick jag ned på samma bar som jag spenderat de övriga kvällarna. Har träffat lite intressanta människor där. Bl.a. En engelsman som bor här halva året och någon lokal förmåga som jobbar i hamnen. Trevliga människor att spendera en kväll med och få lite inblick i livet här.

Men nu siktar jag mot Buenos Aires så visar det sig vad som händer där/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan