Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Fredag 6 Februari 2009 - Koh Lanta

Vid poolen m datorn....

God middag.....

Sitter nu vid poolkanten med datorn i högsta hugg. Letar efter boende tills vi ska lämna mor o far i Phuket så de kommer hem till Sverigen igen.
Det är varmt kan man säga...o hur dum är inte jag då som sitter här i stekande sol med datorn?
Det kan man undra...men nu är det inte så länge tills vi ska hem o det känns plötsligt lite mer angeläget att vistas i solen aningen mer än tidigare.

Jag tycker det hörs o känns som om det är en orm här i krokarna just nu...förmodligen inbillar jag mig det precis som jag inbillar mig att min säng är full av kryp på nätterna...helt sjukt!
Just nu och sedan 5 minuter har vi en liten ursöt donna här uppe i ett av husen som inte är på humör....hon har en stämma som inte är av denna värld och jag har nog aldrig hört en så liten männsiska ge ifrån sig så mkt ljud under en så lång tid. Hennes mamma måste vara döv stackarn....o dessutom har mamman precis varit sjuk i någon magsjuka så krafterna där är ju helt borta. Pappan är hemma i Sverige sedan någon vecka så hon är själv...jag tycker så synd om henne just nu och här sitter jag o klagar på att det är varmt. Gud, vilka små skitbekymmer man har ibland.

Igår var jag så sur va?! Det kom ett annat par o köpte MIN lägenhet som jag så gärna ville ha......Ni vet, ett sådant där perfekt par med 2 små fina pojkar o vältränade kroppar, och trevliga var de också. Typiskt. Ock som inte det var nog så hade de pengarna..........avundsjuk är det rätta ordet. Jag var så avundsjuk så jag blev sur.....töntigt, jag vet. Men jag vill verkligen vara här på Slow Down, ingen annanstans!
Jag måste se till att fixa pengar så jag kan få möjligheten att investera i något här....MÅSTE fixa!!!!

Hur kan en så lite kropp orka skrika så länge???? Hon kommer snart somna gott tror jag, och mamman ockås antagligen!

Nu måste jag prata med min son lite....kram
Dela med andra:    

Kommentarer
Jossan72 säger:
Sofie... du och Marcus har ju också allt... Bara kanske inte lika mycket stålars... Det är ju inte för inte som ni kallas för det "vackra paret" ;)

kram på er
Postat 2009-02-10 11:04  Anmäl
Peterdykare säger:
Hej !
Ja livet är en resa i olika faser men som du själv sa lite i-lands problem kanske !
Men skönt att vara där ännu ett tag men varför köpa i dessa tider ?
Det är inte bara en finansiell kris utan man kanske ska tänka steget längre vad händer om den högt älskade kungen inte har kraft att styra landet längre ?
Jag är orolig och inte bara jag utan många thailändare med kan jag säga . Militären är inte helt utan vetskap om våran kärlek till thailand så jag väntar nog med ett köp i thailand till man vet lite mer om den tid som kommer att bli förändringarnas tid det är ett som är säkert .
Jag har bott och rest lite överallt i världen men jag manar till försiktighet med att köpa hus i alla fall nu lägenheter är lite annorlunda med just nu .
Ja jag kanske är lite pessimist men jag vill att alla ska förstå problematiken väl innan man hoppar i galen tunna .
Om någon undrar så läs bara phuket gazette så ser ni vad jag menar våldet ökar ligor har börjat bli vanligare rån som ALDRIG hände för 10 år sedan finns där nu .
Jag älskar thailand och hoppas att många av oss som har kommit upp i ålder kan ha sina sista underbara år i detta fantastiska land .
lev väl och gör mot thailändarna vad du vill dom ska göra mot dig .
Jag åker snart ner igen och jag försöker att ta med mig lite ja pussel pennor block och sådant som gör dom föräldra lösa barnen glada det kostar så lite men ger så mycket .
Ha det gott mvh peter
Postat 2009-02-06 09:13  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet