Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Tisdag 3 Februari 2009 - Koh Lanta

Back on track......

Hej igen,

Nu är man tillbaka på härliga Lanta. Känns som om man är hemma igen och det är ju faktiskt en skön känsla.
Iallafall hemma här....vet inte hur det kommer kännas när man står på stadig mark i Sverige om mindre än 2 veckor. Det känns just nu bara sorgligt och extremt jobbigt så jag ska inte alls skriva om det mer, inte nu iallafall.

KL är ju en cool o fin stad. Shoppingen kan vara helt fantastisk om man har en välfylld gucciplånbok (äkta såklart). Nu är fallet inte så för min del o heller inte för makens del.

Jag investerade endast en Espritplånka på rea dessutom....o min gamla var verkligen trasig o ful.

Mackan däremot är ju hej dundrandes bra på detta med shopping, han måste ha ett annat sinne än jag. För honom är pengar inget man tänker på när man går där, sinnet är öppet och allt är möjligt.
Jag blir så in i bänkens avis för jag kan verkligen inte shoppa.

Förresten, detta med stora plånboken gäller inte överallt i KL, bara just där vi bodde. Grand Millenium Kuala Lumpur, grymt fint hotell m världens bästa frukost, i mina ögon mätt.
Ligger granne med Pavilion shoppingmall och i det mallet är det BARA stora kända märkesbutiker.
Jag gick aldrig in.....satt bara utanför i en mysig bar o drack öl och kollade med stora ögon i skyltfönstrerna.

Vår svenska krona suger ju just nu så allt känns så mkt dyrare och nu är det ju i slutet av vårt äventyr så man får försöka hålla i bathisarna och ringitsarna så gott det går. Det är ju så jäkla tråkigt bara.

Mackan blev förresten biten av en apa när de var iväg m max innan vi åkte till KL.....RABIES...
Självklart händer det honom. In till Dr Salarin o ta stelkramp o rabiesvaccin.
I KL fick vi ju gå till en klinik så han fick ta en påfyllnad (1000 SEK) och nu är det bara 3 eller 4 sprutor kvar att ta....jäkla apa!
Det är ju nästan så man skäms när man kommer in o frågar om de har vaccin mot rabies.......

Neh, nu ska jag bort till min superduktiga massör, hon är grym och har tryckt bort de flesta av "stenarna" som hon kallar det på min rygg. När hon kände på min rygg så sa hon....ohhhh, you are so tens lady, so much stones...the hole back is like a hole stone.
Nu har jag varit där 2 gånger o det känns så mkt bättre......strandmassagen suger ju om man jämför...

Sköt nu om Er så hörs vi snart igen!

kram
Dela med andra:    

Kommentarer
Maskbebis säger:
Njut av sista tiden på Lanta, själv längtar jag tillbaka varje dag!
Postat 2009-02-04 20:30  Anmäl
Lenaniclas säger:
Halloj på er! Hoppas allt är bra med er och att ni njuter av era sista dagar ordentligt. Hoppas det har gått bra med Mackan efter apbettet. Vi har varit i Sälen och åkt skidor, kanonskönt...mycket snö och även lite sol. Vill också hälsa er jättevälkomna hem till Kransis, ska bli kul när ni kommer hem. Huset står och väntar på er och även era grannar. Ha det gott! Många kramar från Lena
Postat 2009-02-04 09:25  Anmäl
Ingelak säger:
Hej

Mitt namn är Ingela och jag har följt din blogg nu ett tag....underhållande! Jag förstår att ni har haft det härligt. Det är så att jag och familjen ska ner nästa år ungefär samma tid som er. En liten fråga bara....är slow down stället att bo på? Ha det underbart nu den sista tiden som ni är där. Här är det bara grått och kallt. Ingen massage eller öl så långt ögat kan nå :) Hälsningar Ingela
Postat 2009-02-03 09:52  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet