Stöd Ukraina

Curlys blogg

Tisdag 15 Juli 2008 - Cusco

Vi har varit i Macchu Picchu!!!

I gar var den stora dagen da vi akte till Macchu PIcchu.
Dagen borjade hysteriskt da vi fatt informationen om att vi skulle bli hamtade kl.6.30 for avfard mot tagstationen. Kl.5.30 ringde klockan, 5 minuter senare ringer de fran lobbyn och sa att taxin vantar, taget avgar kl.6.00, panik! Vi for omkring som yra hons, som tur var hade vi lagt fram klader och det vi skulle ta me oss kvallen innan.
Ut i taxin, ivag till tagstationen och kastade oss pa...1a klass hade var guide bokat sa vi blev tilldelade filtar (tur det for jaklar vad kallt detvar pa taget!)och sedan frukost. Hamnade vid en Japansk tjej och en Peruansk/Amerikansk man fran Huston Texas som hade med sig sina dottrar for att visa sitt hemland. De fyra timmarna som resan tog gick fort med en underbar utsikt och mycket prat.

Val frammer i Aquas Caliente hoppade vi pa en buss som tog oss upp mot Macchu Picchu pa slingrande vagar uppat uppat med stupande raviner pa sidorna, jag satt med hjartat i halsgropen.
Koade nagra minuter for att komma in, gick uppfar en massa trappor och sedan....sedan var det dar, Macchu Picchu! Vackrare och mer fantastiskt an jag nagonsin kunnat dromma om, jag blev sa tagen att tararna borjade rinna! Sa overvaldigande var det!
Tog hundratals kort och gick med en otroligt duktig guide som berattade om praktiskt taget var enda sten. Trots att jag sprutat pa mig myggmeddel at moskitosarna fullkomligt upp mina ben, jaklar var det stramar i benen nu.
Efter besoket var det lunch i Aquas Calliente och sedan taget hem igen...sjalvklart blev det fel pa taget sa vi blev staende i tva timmar....jag var inte glad och David lugn som en filbunke som vanligt. For att fordriva tiden tvingade jag David att spela Sanka skepp, Fyra i rad och sedan Hangning. Val tillbaka pa hotellett duschade vi och stupade i sang...ingen middag for oss inte.

Idag ar sista dagen for oss har i Cusco, sov till 9 och har atit frukost. Ska ut pa stan och fota och ga pa nagra museum. I mogon bar det av till Puno, da vantar Titicacasjon.
Dela med andra:    

Kommentarer
Crista säger:
Får gratulera till en underbar upplevelse.....visst är det mäktigt.
Ska bli kul att få se lite bilder därifrån.
Ska ni ut till vassöarna då, tyvärr är inte Puno någon vacker stad som Cusco men där ser man mycket av det vardagliga livet...marknader bl a.
Ha de så bra.
Postat 2008-07-15 22:52  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet