Stöd Ukraina

Curlys blogg

Tisdag 22 Juli 2008 - Arequipa

Ah vad kallt vi haft det!!!!

Igar akte vi buss fran Arequipa till Colca eller narmare bestamt nagon by som lag i Colca regionen.
Vi checkade in pa ett hotell som skulle vara ett Honeymoon lodge...har bara en fraga? Vem hatar man sa mycket att man ville att de skulle bo har? Forst skickade de oss till ett rum dar det redan bodde folk, sedan ett rum med en sang som var 120...till oss tva...eh no..nasta rum hade stora sprickor i vaggarna och var sa kallt att vi holl pa att do. Efter tva varmeraggregat dubbla filar fick vi lite varme. Jag fick lov att kopa mig en troja for det var sa kallt. Baby Alpacka sager alla om allt har nere...inte vet jag om det var babyalpacka..men varm var den och det var skont. Middag med sang, musik och dans, kandes lite som "grisafton"hahahaha!
Idag vaknade vi kl.05.00 for att ge oss till Colca klyftan for Condor-spaning. -5 grader ute, vattnet i fontanen hade frusit till is!!! Min baby alpackatroja satt inte ivagen om man sager sa!
Val i Colcaklyftan som ar djupare an Grand Canion 1, 3 km djup, vantade vi pa de varma vindarna som skulle fora med sig condorerna..och det gjorde de....7 st sag vi..makalost vidunderligt och majestatiskt!Oj vad vi fotade och sedan bara njot av varmen som kom och tinade vara kroppar och den makalosa utsikten. En Kollibri sag jag ocksa, men det var en stor rackare.
Nu ar vi tillbaka i Arequipa for att ata middag, rackarns billigt ar set har. 3 ratters med vin 14 soles, ca 28 kronor...tack! sedan vantar 8 timmars bussresa till Nascar, dar vi i morgon ska flyga over Nascarlinjerna kl.12.00. Hall tummarna..jag ar flygradd,hoppas bara att allt gar bra"!
Borjar faktiskt langta hem lite nu...
Dela med andra:    

Kommentarer
Wolfdodge säger:
va spannande ni verkar ha det... :)
Postat 2008-07-23 20:32  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet