Stöd Ukraina

Curlys blogg

Fredag 25 Juli 2008 - Lima

Sista kvallen i Lima

Sa har vi gjort sista kvallen har i Lima. men jag ska inte ga handelserna i forvag...vi har gjort annat under dagen...
Jag madde inget vidare igar...frossa, ont i magen och sa trott att jag igen trodde att jag skulle do..ar det sa har det ar att nar man blir 40?:)jag lag och sov mest hela dagen igar och fick inte i mig nagon mat pa kvallen...har jag tur gick jag ner nagot hekto:)
Idag gick vi upp 7 for att ata frukost och vanta pa var taxichaffis som skulle ta oss till var bat. Gubben var 40 minuter forsenad och jag sag i mitt huvud hur baten skulle dra utan oss och vara pengar forsvinna utan nagon battur. Trafiken var en mardrom men var taximan Oscar hade sina finurliga vagar sa vi kom i tid!
Det var vi och fem andra turister ombord pa baten...tva av de andra fem var svenskar..kul att prata svenska ett tag med nagon annan an David. Val ute pa sjon fick vi ett sjosjukepiller och flytvastar, sen bar det av. Vi sag Pingviner och en hel o full med sjolejon, vad de lat!Och vad manga det var. Om man ville fick man hoppa i och simma med dem...vattnet verklade inte sadar toppen varmt och jag var inte direkt i fysisk toppform sa jag hoppade over det..David med, men en Engelsk man badade gladeligen och sjolejonen var valdigt nyfikna bade pa honom och oss i baten.
Satt och sov pa for dack pa vag in...(det var inte alls nagon vidare sjogang)men skulle jag inte ha gjort....jag hade solglasogon pa och nu ser jag ut som en tvattbjorn...harligt rodbrum i ansiktet och kritvit runt ogonen...tyckte val att folk har stirrat idag:)
Efter battrippen akte vi till Larco Mar, ett valdigt snyggt mall i Miraflores. Vi handlade lite och kollade pa Batman pa bio 17 soles= 34 kronor for biljetten. Sedan kopte vi med oss varsin bulle som ser ut att vara To die for...den vantar nu pa rummet.
Har checkat in och i morgon vantar den langa resan hem..har 55 minuter mellan det att vi kommer till Amsterdam till det att vart flyg hem till Arlanda gar...ar installda pa att vi inte hinner. Men om Gud ar god och allt gar som smort kanske vi hinner.
Nu ar snart vart Peruaventyr over..tack alla som last min lilla blogg. Om nagra dagar kommer nya kort pa min sida..hoppas ni tittar.
Ha det gott!
Kristina
Dela med andra:    

Kommentarer
Penny säger:
Hej svejs! Herregud va jag garvar åt din blogg! Du skriver med sån inlevelse och jag ser verkligen fram emot dina bilder framöver... Dina reseberättelser ger mig sådana "flashbacks" till härliga strapatser man gjort runt om i världen, och jag känner igen mig så otroligt i det du skriver! Stort tack för att du förgyller guiden, och för all inspiration och glädje du sprider! Må så gott! Ciao, Penny
Postat 2008-07-25 08:53  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet