Stöd Ukraina

Curlys blogg

Tisdag 22 Juli 2008 - Nasca

Flygtur over Nascalinjerna!

Sa var vi tillbaka pa hotellet i Nasca efter en flygtur over Nascarlinjerna. Lite nervos var jag infor sjalva flygturen.Men piloten var en saker kille som visste vad han gjorde sa det var inga problem. Vi hade blivit varnade att turen skulle vara lite "bumpy"...lite som berg och dalbana kandes det som, men inte laskigt, bara kul!. Kandes haftigt att sitta i ett litet plan med piloten och fem passagerare till och titta ut over landskapet...Plotsligt svange piloten och sa:On the left hand side you can see the whale...och sa fortsatte det i 30 minuter. Apan som jag haft som favorit innan turen sag vi inte sa bra, men en och annan bra bild blev det. Austronauten/rymdmanniskan var rolig att se.
Om nagra timmar ska vi till ett planeratrium dar vi ska fa mer information om linjerna. Sedan vantar middag och kl.23.15 gar bussen mot Lima. 5 timmar ungefar ska det ta. Om bussen ar lika skon som de vi akt med hittills blir det inga problem. Breda saten med gott om plats for benen med fotstod. Om de ska visa film pa den har bussen ocksa far de garna visa nagot annat an Man on Fire, den har vi sett tva ganger nu pa busseresorna:)Vi kommer att vara i Lima i 2,5 dagar innan det ar dags for den langa hemresan.
Nu ska jag ta och vila lite...skont med ett hotell med dator sa man kan kolla in reseguiden och svenska tidningar for att hanga med vad som hander dar hemma!
Dela med andra:    

Kommentarer
Ivan säger:
Du får inte skriva mer nu.
Gissa om jag är avundsjuk ;—]
Postat 2008-07-23 00:18  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet