Stöd Ukraina

Gullans blogg

Tisdag 10 April 2007

Vi har tva delfiner i familjen

Kattis..Grattis i efterskott. I dag borjade annars var dag kla 05.00 av att en baklastare korde jord utanfor vart fonster. Det hade val varit helt ok om inte maskinen hade haft en varningssignal som ljod tut-tut-tut-tut varje gang backen las i. Bra sa ingen blir overkord;-)... mindre bra nar man vill sova. Vi skall byta rum i kvall. Ruttnade ihop i forrgar da de korde vinkelslip 05.30 och vi blev lovade ett annat rum sa i kvall byter vi. Victor i receptionen forser oss med vatten och handdukar sedan vi hade ett samtal om vikten av somn;-)

Mexicanarna jobbar verkligen HELA tiden. Byggarna mitt emot oss sover nagon timme pa golvet dar de jobbar sedan kor de igen. De jobbar hart. Avtal finns formodligen inte.

Men forutom det sa har vi varit en bit soder ut och badat med delfiner idag. Eller Tom och Victor gjorde det. Vi andra tva sag pa. Det var sa otroligt dyrt sa det fick bli killarnas grej. De ar helt saliga. De fick pussa, och kela med dom, halla i fenorna och aka med och bli "uppskjutna" i luften. Delfinerna simmade underifran och satte nosen under fotsulorna och lyfte dom. De hade verkligen kul. Och det fina var att delfinerna sag ut att ha kul ocksa. Vi valde ett stalle dar overskottet gick till bevarandet och valmaendet av delfinerna i varlden. Det kanske andra stallen ocksa gor men har var det ett tydligt budskap. Vi akte som vanligt minibuss dit. Det ar absolut det bast fardsattet har. I alla fall nar det kommer till lagom langa strackor och i alla fall som vi tycker.

Pa vagen ut fran delfinariet salde de naturligtvis pa oss en dvd for 50 dollar!!!. Den far ses med andakt, men ar jattebra redigerad med bra sekvenser pa Tom och Victor med delfinerna.

Pa vagen tillbaka stannade vi pa en italiensk restaurang som vi hittat en bit upp i stan. Hyfsade priser och basta carbonaran och pizza till ungarnas fortjusning. Proppmatta borjade vi ga hemat, men jag hittade in pa det har internetcaf'etet och grabbarna gick till sin sportbar som de hittat. De visar NHL och i morgon borjar slutspelet har jag forstatt. Det brukar var vi (oftast minus mej) som sitter dar + en massa canadensare som ar helt galna.

Peter vantar annu pa att det skall dyka upp en gotlanning snart. Vi har slagit vad...Peter ar helt overtygad om att det dyker upp en gotlanning innan vi aker hem. Han pastar sig namligen vara en som mott gotlanningar vart han an varit i varlden. Sedan rabblar han Boston, Moskva Ungern mfl. ....Jag har satt emot pa -- INTE. Vi far val se. Men visst har man varit med om lite roliga moten med gotlanningar. t ex Kreta - efter mer an 2 timmar rakt upp i bergen utan karta pa moppe sa kliver man in pa ett kaf'e och dar sitter brorsans gamla klasskompis, eller nar tunnelbanedorrarna oppnas pa baswaterstation i London mitti rusningstrafik och halva Hermans orkester star utanfor;-). Vi far se vem som har ratt. Nagra dagar till sedan vinner jag;-)

Gud vad vi skall sova gott i natt. (forhoppningsvis)
Dela med andra:    

Kommentarer
Mayawood säger:
Som JAG SA TOM AR COOOOL!!!!!!
Postat 2007-04-12 02:38  Anmäl
Mayawood säger:
Ni Verkar Ha det bra dar nere. Tom han ar cooooooooooooool!!!!!!!!!!!

Halsa!!
Postat 2007-04-12 02:36  Anmäl
Gullan säger:
Snygg bild! Heja Linkoping! Ingen gotlanning annu;-)/Ther'ese
Postat 2007-04-11 23:33  Anmäl
Smagarde säger:
Hej! Nu fick jag eran adress. Ni verkar ju ha det hur bra som helst. Det låter härligt med delfinariet. Det är verkligen sköna djur. Ska bli kul att se dvd,n. Jag håller nog lite på Peter vad gäller Gutar över hela världen. Skulle inte förvåna mig om ni träffar nån. Hälsa alla och ha det gott. PS. SM final hockey. Linköping- MoDo 2-2.
Uffe.
Postat 2007-04-11 16:31  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet