Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Torsdag 4 Februari 2010 - Khartoum

Varma vindar i Sudan

Och sa befann man sig i det sista landet som jag kommer att besoka pa min langa resa. Efter en bushcamping pa en aker i ostra Sudan sa ar vi framme i Khartoum. En stor stad, 4,5 miljoner invanare. Vi har i och for sig bara traskat runt i nagon timme och akt taxi med varldens mest tveksamma (men roliga!) taxichauffor! Han kunde inte mycket engelska, och jag inte sa jatte mycket arabiska, men vi kom ratt i alla fall!! I Sudan ska jag kaka sa mycket falafel jag kan fa tag pa men daremot sa blir det inget ol drickande, forbjudet enligt lag. En annan lustig grej ar att det inte gar att ta ut pengar i uttagsautomaterna (sjalvklart ett amerikanskt pahitt), skont att man har riktiga kompisar som man kan snylta pa nar man inte har pengar kvar, haha!

Men en sak som ni inte trodde var att jag faktiskt sov med min fjallraven ryggsack inatt, det var faktiskt kallt! Mitt pa dagen matte det 42 grader i bussen, men det sjonk snart nar det blev morkt..

Nu vantar dem sista dagarnas sightseeing innan planet mot Sverigeland lyfter...trakigt...
Dela med andra:    

Kommentarer
Ziesta säger:
Alltid lite sorgligt när en resa tar slut.. Men vilken häftig resa du verkar ha gjort! Vilket land tyckte du bäst om?
Postat 2010-02-05 16:01  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet