Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Lördag 6 Februari 2010 - Khartoum

Sudaneserna, Afrikas trevligaste och vackraste manniskor..

Sudan ar bland de trevligaste lander jag har varit i. Kan det kanske ha att gora med att det inte ar sa mycket turister har? Vi har nu spenderat 3 dagar i Khartoum och redan hittat en favoritrestaurang, som vi atit pa 2 ggr, Solitaire.

Vi har traskat runt pa stan, snackat med maniskor (som pratat mycket bra engelska, en hel klass med medicinstuderande kom och satte sig pa grasmattan utanfor museumet med mig och Jenny!), varit pa museum, sett dervischdans, bowlat (jo visst, och jag vann!!!), varit pa kamelmarknad och atit pa en lokalrestaurang. Dem ar inte blyga heller, nar vi skulle bowla sa rackte en kvinna sin arm over disken for att reda ut tovor i mitt har, det ar inte varje dag det hander, haha!

Alla ar sa trevliga har och fragar var man kommer ifran, dem flesa verkar ha hyfsad koll pa vart Sverige ligger, en gubbe hade tillochmed sin son med familj i Malmo!

Vi har shoppat ocksa, jo visst, man kan branna pengar i Khartoum ocksa, en varsin vaska i kamelskinn, tur att man inte har nagon moral och kanner med djuren, haha!

Ikvall blir det avslutingsmiddag innan jag satter mig pa Afrikas motsvarighet till Ryanair, Ethiopian Airlines mot Stockholm. Ser inte fram emot den enorma varmeskillnaden, snalla bror, ta med ett par vinterskor till mig!
Dela med andra:    

Kommentarer
Mathilda86 säger:
det är absolut ingen höjdare att resa med Ethiopian airlines...
Postat 2010-07-22 12:56  Anmäl
ja ethiopien ailines släppte av mig i rom fast jag skulle till frankfurt, de glömde beträtta att de ändrat rutten o sedan blev jag strandsatt i frankfurt för vi kom mer försent, jag som skulle hadft tre timmar på mig. nej usch aldrig mer det bolaget. o vad vad det de serverade, kunde inte lista ut det men en personal sa att det var omelett. jaha, kunde jag aldrig anat....
Postat 2010-07-21 17:35  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet