Stöd Ukraina

Jennypenniis blogg

Söndag 18 December 2016 - Satun

Vardagslunk på Bulone

Flera dagar sedan jag skrev nu ju. Dagarna flyter nästan ihop och jag glömmer hur länge vi har varit här. Vi har det härligt. Vädret erbjuder viss omväxling på ett bra sätt. Regn har vi bara fått ett par droppar men ibland blir himlen mörk och det blåser mer. Igår var det någon sorts maneter i vattnet som skrämde upp oss (ur vattnet!). De vanligaste är ofarliga och bränner till ont men sedan försvinner det onda rätt snabbt. En kvinna verkade dock ha träffat på en värre variant för hon hade rejäla märken. Idag har vi varken känt eller hört om maneter men knappt badat ändå. Det gick högre vågor idag så snorkling med barnen var inte aktuellt. Ändå tillbringade vi hela dagen på stranden. Tjejerna leker där i timmar. Vi andra turas om att passa Nille respektive att ligga och läsa. Nille har sovit väldigt gott i hängmatta på stranden, i skuggan av träden där. Han älskar mest att skrota runt på stranden på eftermiddagarna då det är rejäl ebb. Då går han runt i timmar och övar sin balans på de döda korallerna och doppar sig i de pölar som bildats. Skönt för honom att kunna vara naken med bara tofflor då.

Tyvärr känner jag mig sjuk sedan igår. Halsen, allmänt sjuk. Usch! Inte så att jag inte orkar dra mig runt och vara ute men livet blir onekligen en dimension gråare vilket känns tråkigt just nu. Tror väl att penicillin kan fås utan recept i Thailand, men tveksam till om det kan ordnas här? Skulle vara värt i så fall.

Imorgon utökas vårt sällskap av två efterlängtade personer - Ann och Benny! Går allt vägen kommer de till lunch imorgon. Så på så sätt går resan in i en ny fas trots att vi förblir här på Bulone fem nätter till.

Nu lägger jag upp lite nya bilde på min sida!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet