Stöd Ukraina

Jennypenniis blogg

Fredag 16 December 2016 - Satun

På plats på Bulone

Hej dagboken! Wi-fi är inte lika stabilt här på Bulone så blir nog färre inlägg här. Resan igår gick fint. Havet var ovanligt lugnt. Mest var det lite tråkigt och jobbigt för mig med 13 kg i famnen. Här bor vi nu på Bulone Resort. Ganska annorlunda mot Relax Bay. Barnens spontana reaktion var att vilja tillbaka. Till poolen. Till allt lekutrymme vi hade i vår bungalow där. Där var det mer västerländskt tillrättalagt, t ex bryggkaffe mot snabbkaffe här. Salas att ligga i vid stranden. Olika restauranger efter strandpromenaden att beställa shakes från. Typ. Den största fördelen här är att det går fint att snorkla! Direkt från stranden. Medan Nille och jag skrotade runt bland stenar och naturliga pooler simmade L-M ut med alla tre stora barnen till närmaste rev. Hade jag inte gjort! När jag sedan själv snorklade ensam vågade jag mig inte ens dit ensam. Måste vänja mig efter att inte ha snorklat på 11,5 år. Men det gick ju bra, tror nästan barnen bottnade?

Vårt boende är jättefint. Precis vid vattnet med en enorm veranda och ett stort träd mellan verandan och vattnet som ger skugga. Vi hör och ser havet från sängarna. Två dubbelsängar har vi här vilket är något trångt men funkar. Mian ramlade i golvet i natt och Perran försökt ta myggnätet som täcke.

Igår kväll promenerade vi till andra sidan ön och åt på Chao Lay home stay. Galet god mat! Jag tog thai fish sallad no spicy. Den blev då precis så stark att jag kunde äta den. Barnen tog alla kyckling och fick varsitt rejält lår. Nu ska vi pröva frukostbuffén här för första gången!
Dela med andra:    

Kommentarer
Jennypennii säger till Kurrekvist:
Roligt att höra "Kurre"! Hoppas att allt är bra med er, en vecka innan jul! Kram!!😘
Postat 2016-12-18 15:39  Anmäl
Kurrekvist säger:
Jätteroligt att följa er Jenny! Läser allt! Kram❤
Postat 2016-12-18 13:58  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet