Stöd Ukraina

Jennypenniis blogg

Onsdag 14 December 2016 - Koh Lanta

Sista kvällen på Lanta

Sista kvällen på Lanta för nu ligger vi i mörker och svalkande vind från havet, bland kulörta lyktor, och tar det lugnt. Tjejerna leker fantasilek med varandra. Nille hoppade dagens tupplur och har slocknat för kvällen på mitt bröst. Perran har gått hem för att softa med en KP på altanen. Jag och L-M roar oss med varsin mobil. Imorgon lämnar vi Lanta för Ko Bulone. Det ska bli spännande! Fem nätter känns alldeles lagom på Relax Bay även om vi hade kunnat ha det bra här mycket längre också. Bättre boende kan bli svårt då detta är helt perfekt. Däremot blir det spännande med en ny mindre exploaterad ö där barnen kanske kommer kunna röra sig ännu mera fritt. Framför allt hoppas vi på fin snorkling!

Idag har vi tagit det helt lugnt. Barnen har fått bada så länge de velat i poolen i flera omgångar och länge har vi hängt på restauranger. Perran har arbetat hårt med skolarbete. Nille fick en kompis, ett åt äldre, och när hon kom till poolen vågade han sig också i. Snart var han hur bekväm som helst i bebisdelen av poolen där han gick runt och sjöng högt hur länge som helst. Han ville aldrig gå upp. Tidigare har han mest sprungit runt poolen och doppat sig i "kanalen" utanför själva poolen som finns där av någon anledning.

Nyss beställde jag min favorit thaibiffsallad. Little spicy sa jag. Den var galet god men lika stark, tyvärr. L-M åt glatt upp den men ville helst ha lite starkare. Jag åt istället barnens övergivna pommes och tjockpannkaka. Slöseri på maguttymme när det finns så mycket gott. Hädanefter ska jag alltid beställa no spicy. Perran vill döpa om sig till Pad Thai. Om han bara fick dricka en sak och äta en sak för all framtid skulle det bli ananasshake och Pad thai. Tjejerna är lite mer rationella och väljer vatten och kött. Nille tror jag väljer bröstmjölk och inget annat...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet