Stöd Ukraina

Jennypenniis blogg

Tisdag 13 December 2016 - Koh Lanta

Massage och mojitos

En skön sak att konstatera att både jag och L-M tycker det är roligare att resa i Thailand med än utan barn! Och då har vi haft väldigt roligt utan barn också. En orsak är lyckan att få dela fina upplevelser med dem, en annan att se dem trivas, njuta, förvånas, införliva allt det nya. En tredje att begränsningen av tid utan barn som behöver ständig passning gör att dessa stunder nyttjas och njuts av fullt ut. Härliga val som, ska jag gå på yoga (nej, inte idag i alla fall), ta en strandpromenad (20 minuter i morse!), sitta på restaurangen ett par meter från havet med en kaffe och blogga (i detta nu)? Och många saker går fint att njuta av alla tillsammans. Igår kväll hamnade vi på en strandbar. Beställde mojitos, ananasshake och pannkakor. Nille lekte på stranden alldeles allena en stund medan vi andra låg två meter bort. Igår tog jag också min första massage. Utmärkt skön! Och bredvid mig tog Kajsa-Alice sitt livs första massage. Hon tyckte det var jätteskönt så vi gick hem och rekommenderade L-M och Perran att ta massage där nästa kväll.

Vid frukostbuffén nyss fick jag en kräk-exponering på köpet. Två olika barn vid varsitt bord bredvid oss kräktes inom tio minuter. Och sen fortsatte familjerna äta och ena tjejen sprang runt bland maten med fingrarna i munnen! Jag erbjöd mig att hämta mamman till det andra barnet som kräktes då pappan där var ensam med två små barn. Nejdå, det behövdes inte, mamman var på yoga. Tork, tork, fortsätta äta. Jag får bara lugna mig med att de kanske gått hem om de misstänkt magsjuka? Och skönt för mamman att få yoga färdigt.

Igår besökte vi Lanta Animal Welfare Centre. Massa katter och hundar att titta på och klappa. Idag vill tjejerna att vi ska låna en hund där för strandpromenad. L-M ser fram emot besök på matmarknad ikväll. Eldshow står eventuellt också på programmet. Själv ska jag ladda upp lite bilder och sedan avlösa L-M vid poolen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet