Stöd Ukraina

Jennypenniis blogg

Söndag 1 Januari 2017 - Koh Jum

Rivstart på nya året - på Ko Jum

Woho, hur ska jag ens hinna med att skriva om allt som händer? Jag har i alla fall en stund för mig själv i wi-fi-land nu. Anledningen är att övriga familjen är besatta av att leta upp, gräva fram, jaga, hålla i (och så vidare) krabbor. Jag tycker också att det är skoj - en stund då och då. De andra gör detta i timmar.

Idag har vi sett ett gäng apor! Båda tjejerna önskade så att vår familj kunde vara en apfamilj istället. Det hade säkert varit skoj. Ingen tvätt, disk eller städ, inget jobb, bara leka i träden och käka frukt!

Jag blev förvånad över hur mycket folk det är här på Koh Jum, och hur välordnat det är. Hade väntat mig något lite enklare faktiskt. Vi trivs men jag saknar att bo precis vid havet (vi bor 200m bort) och trivs på mindre, mer familjära boenden än där vi nu bor. Samtidigt uppskattar vi varmvatten i duschen. Jag nosade faktiskt upp en enkel bungalow på stranden (dyrare än de två vi bor i nu förvisso) men blev nedröstad av övriga. Särskilt Perran som för första gången gillat ett boende på en gång och trivs stort.

Nyår igår var superlyckat med buffe och bland annat eldshow på kvällen, sen lite dans innan alla utom L-M däckade. Jag sov i en stol till 23:55, firade nyår med min man och somnade i sängen 00:05. Nu kom krabbgänget - skriver mer sen!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet