Stöd Ukraina

Mli83s blogg

- Thailand
Resealbum: Asien

Våra boenden i Thailand

Under vår resa så listade vi alla våra boenden med pris, faciliteter osv. Vi bodde både bra och dåligt under resans gång och jag kommer att ge er alla boenden här. Kanske kan det hjälpa er i ert sökande efter kommande sovplats i Thailand. Kommer även att lista boenden i Kambodja, Vietnam Borneo och Malaysia!

1.) Boonsiri Place - Bangkok ***

Adress: 55 Buranasart Road, Pranakorn, 10200 Bangkok

Pris: 2 nätter & 2 personer inklusive frukostbuffé - 2800 baht (superior room)

Rumsfaciliteter: Dusch, WC, Telefon, AC, Balkong, Satellit-TV, Väckningstjänst/väckarklocka

+ Fina rum med mysiga färger
+ Trevlig & hjälpsam personal
+ Internet

- Undangömt (dock med gåavstånd till Khao San Road men ändå gömt undan)
- Ingen wow frukost
- Dyrt för det man fick...

Mitt tycke: Detta var det första hotell vi bodde på. Vi bokade det hemifrån då vi ville ha något att åka till när vi kom fram. Hotellet i sig var väldigt rent och fräscht men för egen del så hade jag inte gått ut ensam en kväll då det låg ganska mycket inrymt i ingenstans. Positivt dock att en 7eleven butik låg precis runt knuten :) För priset var det inget speciellt och jag själv anser att man kan få mycket bättre boende för mindre än hälften av dessa pengar.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2.) Budget Guesthouse - Bangkok ***

Adress: 96 Khao San Road, Bangkok. Tfn: (02) 282 5544

Pris: Per natt i dubbelrum med fläkt - 300 baht

Rumsfaciliteter: Dubbelsäng, fläkt

+ Mitt på Khao San Road
+ Rent

- Extremt varma rum
- Inget batteriuttag
- Hårda sängar
- Inga lakan
- Delat badrum (dock var dessa fräscha och fina)

Mitt tycke: Mycket minus här men summan av det hela så var det ett av de bättre ställen jag bott på. Att rummen var varma kan man inte undgå i en stad där värmen är extrem. Delat badrum var inga problem då det var fräscha badrum med rena toaletter och dusch. Och på kvällen är det bara att gå rätt ut i händelsernas centrum på Khao San Road :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3.) Top Inn - Bangkok ***

Adress: 126/1 Khao San Road, Banglampoo. Tfn: (66) 0-2281-9954

Pris: Per natt i trebäddsrum - 550 baht

Rumsfaciliteter: Fläkt, dusch, WC, spegelbord, 1 dubbelsäng & 1 enkelsäng

+ Bra läge (mitt på Khao San Road)
+ Balkong/terass
+ Internet (dock lite dyrare än normalt)

- Varmt
- Trist och oberörd personal (i mina ögon extremt ovälkomnande)

Mitt tycke: Detta var ett boende vi var desperata över att hitta. Vi hade åkt från Malaysia till Bangkok för en tvådagars shoppingtur och vi letade i över en timme efter någonstans att bo men allt var fullt eller hade inget för 3 personer (hade tagit med oss en engelsman) Rummen i sig var rena och fina men det var så hett utan AC. Som tidigare skrivet så är det inget som går att undvika. Vill man ha AC får man punga ut med några hundra extra. Baht alltså :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4.) Nice Beach Resort Hotel - Rayong *****

Adress: 81/4 Moo1, Haad Mae Rumphueng, Phe, Muang, Rayong 21160

Pris: Per natt i dubbelrum med twinbed inklusive frukostbuffé - 750 baht (deluxe room)

Rumsfaciliteter: Bad, TV, Telefon, AC, Balkong mot havet, satellit-TV, kylskåp, bord & stolar, förvaringsskåp med kodlås

+ Pool på hotellet
+ Internet (BILLIGT!!!!)
+ restaurang med rätter för under 100 baht
+ Kanontrevlig personal
+ Jättegoda fruktdrinkar
+ Precis vid havet

Mitt tycke: Ett kanonmysigt hotell med pool och trevlig personal. Köpte matmenyer varje dag till en hund som sprang utanför och de gjorde jättefin mat och serverade det på porslin till den. Många restaurangägare skulle inte göra detta i Thailand men de tyckte det var fint gjort. Hotellet var tyst och lugnt och får bara en massa plus av mig. Med songtaew tog det ca 15 minuter att åka in till Rayong city.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5.) Naga's Bungalow - Koh Samet ***

Adress: Ao Hin Khok, Koh Samet. Tfn: (038) 644 035, (038) 644 168

Pris: Per natt i bungalow - 500 baht

Rumsfaciliteter: Fläkt, myggnät, spegel, altan med 2 stolar

+ Äkta vildmarkskänsla
+ Nära havet
+ Bra miljö
+ Supergoda fruktshakes på restaurangen

- Mycket ödlor (som väcker en på natten)
- Massa mygg
- Hemska trappor för att ta sig till sin bungalow
- Delade toaletter som var riktigt risiga

Mitt tycke: På ett sätt gillade jag stället då det gav mig en friluftskänsla med en stuga liknande en timmerstuga. Det hade sin charm med en madrass på golvet och inte så mycket mer. Ett plåttak med massor av skrymslen för spindlar och andra småkryp (dock såg vi inte mycket av just detta) Uteplatsen var en skön avkoppling, att bara sitta där och titta på ingenting. Minus är dock priset då kvalitén inte vägde upp för pengarna och toaletterna höll jag mig undan. Dock har Koh Samet så mycket restauranger och sånt att det inte är några problem att hitta riktiga toaletter där.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6.) Tok's Little Hut - Koh Samet **

Adress: Ao Hin Khok, Koh Samet. Tfn: (038) 644 072-3

Pris: Per natt i bungalow med dubbesäng - 350 baht

Rumsfaciliteter: Fläkt, toalett, dusch, veranda med 2 stolar

+ Närhet till havet
+ Trevlig personal
+ Skapliga priser i restaurang, en bucket för 200 baht i baren

- Myggnät ingick ej
- Massor med småkryp
- Sunkig toa, spola med slang, duschvattnet rann ut under huset

Mitt tycke: Det var ok för att sova här men utöver det inte så bra. Bungalow låg uppe på en höjd, det var svårt att gå dit och just när vi var där så höll de på att renovera och bygga mer bostäder vilket gjorde att det var ett fruktansvärt liv där. Vi hade massor av ödlor på vår veranda men positivt är att de fångade myggen. Detta är inget ställe jag rekommenderar för en lång tids vistelse men det funkar i två, tre dagar!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7.) Muangchan hotel - Chanthaburi ****

Adress: 257-259 Srichan Road, Muang, Chanthaburi, 22000 Thailand. Tfn: (039) 312 909

Pris: Per natt i dubbelrum - 250 baht

Rumsfaciliteter: Dusch, WC, TV, dubbelsäng, fläkt, klädhängare

+ Rent och fräscht
+ Bra läge i Chanthaburi (lugnt läge)

- Risigt och förfallet sett utifrån (men vem bryr sig?)

Mitt tycke: Anledningen till att vi hamnade i Chanthaburi beror på att min dröm skulle gå i uppfyllelse, att simma med delfiner. Jag blev positivt överraskad av denna lilla stad som erbjöd lugn och brist på turister (vilket jag älskade, såg inte en enda turist just här) Toaletten var fräsch och vi hade varmvatten vilket väldigt få ställen har till detta pris. Internetcaféet en bit bort bjöd på det billigaste internet någonsin, 4 baht per timme, vilket är.... ingenting! Rekommenderas starkt!!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8.) Weekender Bungalow - Koh Samui *****

Adress: 124/19 Moo 3 Lamai Beach

Pris: Per natt i bungalow - 250 baht

Rumsfaciliteter: Dubbelsäng, fläkt, WC och dusch, altan

+ Mysigt område
+ Supertrevlig och hjälpsam personal (som även jobbade i Kodakbutik och fixade bilder billigt)
+ Närhet till havet

- Kallvatten i duschen
- Massor med myror
- Toaletten var aningen svårhanterlig

Mitt tyckte: Kanonmysigt ställe!! Rekommenderas!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8.) Pine Bungalow - Krabi *

Adress: 99 Moo 2, Nongtalay, Muang, Krabi 81000 Thailand. Tfn: (66) 075.644.332

Pris: Pris i bungalow med dubbelsäng - 300 baht

Rumsfaciliteter: Dubbelsäng, fläkt, WC, dusch, altan

+ Mysigt läge
+ Lugnt
+ Närhet till havet

- Myror
- Endast ett skynke som avskärmade sovrum och toalett
- STORA spindlar
- Totalt öde

Mitt tyckte: Alldeles för långt ifrån civilisation. Trevlig restaurang med god mat. Ett perfekt ställe för människor som vill ha totalt lugn och ro på sin semester.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

9.) Panan Guesthouse - Ao Nang ****

Pris: Per natt i dubbelrum - 800 baht

Rumsfaciliteter: Dubbelsäng, TV, WC, dusch, klädskåp

+ Läget med havsutsikt
+ Restaurang på hotellet
+ Närheten till allt (strandpromenaden)
+ Mysiga och fräscha rum
+ Dusch med både varm -och kattvatten

- Mycket myror (ett vanligt förekommande fenomen)
- Aningen för dyrt

Mitt tycke: Kanonbra läge och fina rum.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet