Stöd Ukraina

Mli83s blogg

Tisdag 24 Februari 2009 - Kuala Lumpur
Resealbum: Asien

Dag 36 - Kuala Lumpur "Farväl Langkawi"

Tisdag 24 februari 2009 – Langkawi

Efter en helvetesnatt utan någon vidare sömn så är det dags att rensa väskan det första jag gör. Min mardröm är att kackerlackan ska vara kvar därinne och att den nu lagt ägg där, redo att förstöra semestern för all framtid. Varenda pinal och klädesplagg åker ut och när jag inser att den är tom på äckliga insekter eller vad dessa varelser kan räknas som så packar jag om väskan och sluter den helt så det blir omöjligt för någon att ta sig in. Vi skrattar åt natten och i efterhand så är historien måttligt rolig, mestadels på grund av Gerhards lugn och vår panik. Att människor kan vara så olika.
Idag ska vi lämna Langkawi. Vi har haft en otroligt rolig tid tillsammans med Gerhard och det är trist att det ska ta slut. Vårt mål är Kuala Lumpur medan Gerhard ska bege sig vidare för att inom kort inkvarteras hos munkarna i något tempel. Vi utbyter adresser och lovar varandra att hålla kontakten.

Vi har dock en hel del timmar innan vi ska åka så vi bestämmer oss för att besöka Underwater World som inbjuder till en värld under och över vatten. Här finns alltifrån fiskar och pingviner till uttrar och färgglada ankor och det är en skön och avkopplande känsla att gå runt och uppleva det. Vid en station kan man låta sig fotograferas med en stor pytonorm och Niklas som tycks fått sig en grym manlighet sedan vi träffade Gerhard vill självklart visa sig på styva linan och göra det. Han ges en pytonorm runt halsen och en mindre orm i händerna och så fotograferas han. Jag håller mig undan, ormar är verkligen inte min grej och trots att jag gärna provar på saker så får det räcka med att ha haft en kackerlacka i ansiktet än en pytonorm runt halsen.

För 84 Ringit bokar vi sedan biljetten till Kuala Lumpur och vid fem vinkar vi adjö till Gerhard och hoppar på bussen som ska ta oss till hamnen där vi ska åka båt i en timme för vidare fortsättning med buss mot Kuala Lumpur. Klockan tio är vi redo för sju timmars resa mot storstaden. Bussen är den bästa någonsin med bra utrymme och sovplatser. Det gör hela resan behaglig och för att ha svårt att somna på offentliga platser så är det numer inga problem. Både jag och Niklas somnar gott och resan går därmed fort framåt.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet