Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Söndag 21 September 2008 - Orlando
Resealbum: 14 dagar i USA

Vår tredje morgon i Orlando

Då har vi varit i Orlando sedan i torsdags, flygresan hit från NY gick smidigt och utan några spektakulära händelser, vi somnade innan planet lyfte......

Vi hade bokad rum på Country Inn & Suites och efter att ha hämtat ut hyrbilen och kopplat in GPS så kom vi hit utan problem. Hotellet ligger inte alls långt från Orlandos Internationella flygplats. Jag kan mycket lätt rekommendera detta prisvärda hotell, vi har betalat 1700 kr för tre nätter inkl. frukost. Bokningen är gjord via Resfeber.

Vad har vi då gjort dom senaste dagarna.... Jo, DISNEY WORLD!!!!!!!!!!!!!! Från morgon till kväll. Oavsett vad man tycker om Disney så kan jag bara säga...WOOOWWW!!.. På två dagar har vi plöjt i genom Magic Kingdom, Epcot, Animal Kingdom och Disney´s Hollywood Studios. För er som inte vet vad dessa fyra parker innebär så kan jag bara säga att det är fyra helt separata parker i samma område. Med hjälp av Monorail och bussar åker man mellan de olika parkerna. Det är ett helt otroligt äventyr och jag har aldrig någonsin upplevt något liknande. Vi har träffat Musse och hans vänner, fått uppleva Jack Sparrow från Pirates of the Caribbean, simmat med Nemo, flygit flygande mattor, fyrverkerier och så mycket mer. Hela min hjärna är full av upplevelser och intryck. Helheten är total och galet fantastisk.

I dag ska vi lämna Orlando och åka ner till Fort Lauderdale, vi har nyss vaknat efter ytterligare en skön natt på detta hotell.

Till sist......för 25 år sedan bestämde jag mig för att någon gång i mitt liv besöka Disney World och nu har jag gjort det! Var det som jag hade tänkt mig? Upplevde jag det som jag hade förväntat mig? Nej.... Det var hundra gånger bättre, tusen gånger fantastiskare och en miljon gånger mer beroendeframkallande.
Hit vill jag igen!!! :-)

Hälsn. Ellis

Ps: Jag glömde ju berätta att vädret är kanon, runt 30 grader och hög luftfuktighet. Underbart!! Ds.
Dela med andra:    

Kommentarer
Eleonora säger:
Fortsatt trevlig resa! I morgon är det din speciella dag! Grattis!! Njut i fulla drag. Stor KRAM
Marianne
Postat 2008-09-21 23:03  Anmäl
Lucas2 säger:
Härligt att någon vid din ålder, hmm, i likhet med mig njuter av varje sekund hos Disney, och inte skyller besöket på barnen. Klart du skall tillbaka. Du har kvar Universal i Orlando och underbara Busch Garden i Tampa,
Postat 2008-09-21 21:29  Anmäl
Tj säger:
Sounds nice....
Postat 2008-09-21 21:12  Anmäl
Kustaffe säger:
Roligt när något är så överrskande mycket bättre än vad man förväntat sig. Förstår att ni har det bra. God fortsatt resa
ALF
Postat 2008-09-21 16:13  Anmäl
Leroslover säger:
Låter härligt! Ha en fortsatt kanonresa!
Postat 2008-09-21 15:18  Anmäl
Kubap20 säger:
Det verka att ni har det så kul där,, roligt att höra,, Har ni så trevligt
fortsättning// Kram Paul..
Postat 2008-09-21 15:01  Anmäl
Gtallan säger:
Det låter underbart. Blir nästan lite avis;)
Ha en fortsatt underbar resa
Postat 2008-09-21 14:20  Anmäl
Merlin säger:
Din resa låter ju helt underbart..................jätteroligt att läsa. Jag har aldrig varit där, kanske något man ska tänka på till nästa gång.
Postat 2008-09-21 14:02  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet