Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Lördag 20 Februari 2010 - Sverige

Vår resa till Goa är nu över, våra minnen är färska och vi har haft det fantastiskt.

Ja, nu är den efterlängtade resan över och som alltid gick det alldeles för snabbt.
Vår resa var så nära att inte bli av, sista dygnet innan avresan var omtumlande. Vi var tre som skulle ge oss av och dagen innan fick en av oss tre blåsa av hela resan. Då började mitt hjärta att jobba, mina tankar var många och snurriga. Jag blev med en gång väldigt orolig för hur resan skulle bli när det nu bara blev min dotter och jag själva skulle bege oss så långt hemifrån. Jag fick de värsta otäcka funderingar på hur det skulle bli, alla olika flyg som vi skulle hinna med, rädslan av att bli lurade i olika situationer. Det var bara att samla tankarna och försöka vara positiv.

Den 10 februari började då resan...... I god tid före tågets avgång var vi på plats på stationen, jag springer över till Pressbyrån för att köpa några tidningar. När jag kommer tillbaks till stationen upptäcker jag att vårt tåg är inställt pga tågbrist!!!!???? Då var det tio minuter till vi skulle åka. Jag ringde SJ.....13 minuters kö.... Nu började paniken komma, skulle vi hinna till Kastup till 12.25? Klockan var nu 7.30. Jag fick köpa nya biljetter på plats, ta pendeln som gick 7.45 till Nässjö, i Nässjö skulle vi hoppa på tåget som skulle avgå 9.50........ Kom det något tåg då tror ni? Nej.....och inte kort där efter heller utan efter ytterliggare en timma så kröp det in ett tåg på stationen, tätt efter följde ett annat X2000 efter. Då hade jag lyckats få tillbaka alla pengar som jag precis hade lagt ut på nya biljetter, fått nya biljetter till nästa tåg men hoppade på det första och så började det rulla i väg. Alldeles för långsamt gick det och självklart stannade det lite då och då.
Nu bankade mitt hjärta rejält och nu började det bli tajt med tiden.
När tåget närmade sig Lund så ropar dom ut i tåget att alla som skulle till Malmö fick hoppa av i Lund och tåget skulle fortsätta direkt till Kastrup. Pust vad det kändes bra!....... När dörrarna öppnades i Lund stod jag vid dörren och utanför stod räddaren i nöden och överlämnade dom indiska rupies jag hade tänkt hinna med att växla till mig i Malmö. Tåget rullade vidare......nu var minuterna räknade.....självklart var tåget tvunget att stanna ett par gånger till men till slut nådde vi Kastrup och sprang genom terminalen och hittade vår incheckningsdisk........med två minuters marginal hann vi checka in........

Vi flög från Kastrup till London, från London till Mumbai och slutligen till Goa. Som väntat slog värmen emot oss och allt som hör till när man besöker Indien fanns där. Det är en stor skillnad mot allt som jag har upplevt men jag tycker om precis allt.

Vår vecka i Goa har varit fantastisk, vi har haft det så roligt och fått sett så mycket, trots att vi ändå har hållt oss inom räckhåll. Maten har varit kanon, vi hittade tillbaks till "vår" strand (där vi var för 6 år sedan), vi mötte personer som vi hade träffat tidigare i Goa och fick ett varmt välkomnande av dom.
Vi fick uppleva Indiens färgkarnival, då sprutas, sprayas och målas alla i dess väg. Även vi fick oss en omgång av indierna. Det var en rolig erfarenhet :-).

Nu ska jag inte berätta mer här utan så småningom kommer mitt nya album med bilder och mer info. om vår resa.

Många hälsningar från mig//Ellismellis
Dela med andra:    

Kommentarer
Annicajoh säger:
Oj oj, förstår att det var stressande med tågstrulet innan ni kom till Kastrup. Tur att ni hann i tid iaf. Ni "belönades" ju med en skön vecka i Goa :-) Ser fram emot ditt kommande resealbum.
Postat 2010-03-02 23:52  Anmäl
Ranur säger:
Vilken härlig resa kan tänka mig att själv åka dit
Postat 2010-03-02 18:57  Anmäl
Carmor säger:
Trevlig läsning
Postat 2010-02-22 19:40  Anmäl
Tima säger:
oj vilken vilken stress du blev utsatt för!! Skönt att det gick bra!
Postat 2010-02-22 18:13  Anmäl
Go_east säger:
SJ i ett nötskal ,tur att det gick bra
Postat 2010-02-21 18:24  Anmäl
Ingemar_e säger:
Ojojoj, trots allt som hände hade ni ju tur som kom iväg (med sååå små marginaler).
Er resa var ju lite mer än att bara ta sig till Kastrup.
Ser fram mot att få se din fortsatta bildberättelse.
Ingemar
Postat 2010-02-21 16:30  Anmäl
Elgona säger:
trevlig läsning...
Postat 2010-02-21 09:50  Anmäl
Frittses säger:
oj,vilken pärs innan ni komm iväg, får ju resfeber bara av att läsa din blogg,,,puh,,,,härligt att vistelsen blev bra, ser fram emot fina bilder med.
Postat 2010-02-21 09:25  Anmäl
Merlin säger:
Oj, vilken pärs, kan tänka mig hur det har kännts...inget man kan påverka själv ju...ska bli spännande att läsa fortsättningen.
Postat 2010-02-20 19:02  Anmäl
Ittan säger:
Oj, oj vad modigt att ta tåget i dessa snökaostider. Tur att det gick vägen i alla fall.
Postat 2010-02-20 15:31  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet