Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Måndag 12 November 2018 - Annapurna

Vandring dag 2

Idag är det sovmorgon, vi ska börja vandringen vid 08:00. Men det är bra för jag sov inte så bra under natten. Dålig säng i kombo med ovana att sova i sovsäck. Det är kallt ute, strax över noll och ungefär samma temp inne. Men i sovsäcken blir det varmt. Under dagen ska vi gå 12 km. men vi gör också 1400 höjdmeter. Före lunch är det riktigt tufft, en enda slingrande lång stenbelagd trapp i 4 km. Att solen fortfarande är riktigt varm gör det inte bättre. Vi rör oss i terrasserade landskap där det odlas ris och andra grödor. Vi rör oss även långsamt framåt för att orka detta. Den här sträckan är tuff så när lunchrestaurangen till slut kommer är det skönt att få mat o vila en stund. När vi fortsätter efter lunch så passerar vi Kebenekaises höjd och högre ska vi. I natt ska vi sova på 2800 möh. Vägen dit efter lunchen är helt fantastisk, det är så grönt och lummigt så det slår nog till och med Peru. Nu rör vi oss i djungelliknande skog och ofta med en forsande flod vid sidan av leden. Här hör vi även ljud från skogen av olika fåglar och vi har turen att se en familj apor uppe i träden. Jag blir så lycklig av att se apor i det vilda, men de är skygga för oss så det är svårt att få dem på bild. Det är mycket svalare nu på den här höjden så jag tycker det är mycket skönare. Jag kommer fram till vårt mål runt halv fem och har njutit enormt, åtminstone på em. Jag tar en välförtjänt dusch som till och med är varm. Vi äter senare gemensam middag med dunjacka på då det är kallt här, även inne. Sen får det bli tidig kväll eftersom vi ska upp vid 04:00 då vi ska vandra upp till Poon Hill och se soluppgången.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
15 veckor sedan
Safari i tre dagar
15 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
20 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
20 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
21 veckor sedan