Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Söndag 11 November 2018 - Annapurna

Vandring dag 1

Idag börjar jag dagen med att gå ut på balkongen och tittar ut över de snöklädda topparna i Himalaya. Igår var det lite disigt så de högsta topparna syntes inte då. Det är riktigt mäktigt att se berg som strävar upp över 7000 meter. Bussresan upp till vandringens start är en upplevelse. Vi lämnar staden och om vägarna är dåliga i staden så är de totalt förstörda i bergen. Jag har aldrig åkt en så lång sträcka med så dåliga vägar. Det är slingrigt, smalt, branta stup och så förstört att bussen tar sig fram i väldigt låg hastighet. Vi studsar omkring i bussen och försöker ta bilder på de härliga omgivningarna. Det tar oss 1,5 timme och vi har inte åkt många mil, men till slut så når vi starten på vandringen. På med ryggsäck och vi ger oss av direkt. Vi korsar floden som vi kommer att följa under dagen på vår första hängbro, kort men lite svajig. Det jobbiga idag visar sig vara värmen. Solen värmer riktigt mycket och i stigningarna uppåt så blir det svettigt. Några korta stopp för vila och dricka och ett längre stopp för lunch. Det är en dammig, stenig väg vi vandrar och omgivningarna är oerhört fina. Det är djupa dalar och höga toppar runt oss och det är väldigt grönt. Det är en frodig växtlighet under hela dagen. Vissa stunder byts vägen mot trappor och då är det så klart mycket brantare. Vi går ca. 1 mil idag och kommer fram till vårt Tea- house på em. Det är ett mysigt ställe med väldigt enkla rum, men det finns sängar, kuddar och madrasser så jag kommer att sova gott här. Kvällen avslutas med gemensam middag, några öl och lite kortspel. Riktigt trevligt och en skön start på vandringen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
14 veckor sedan
Safari i tre dagar
14 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
19 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
19 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
20 veckor sedan