Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Tisdag 13 November 2018 - Nepal

Vandring dag 3

Vi går upp vid 04:00 idag. Vi vandrar iväg med pannlampor rejält påklädda då det är riktigt kallt. Vi ska hinna upp till Poon hill före soluppgången. Tyvärr så är det moln och dis som skymmer bergen och de bästa vyerna får vi ironiskt nog från hotellet då vi kommer tillbaka. Efter frukost börjar vi den riktiga turen och idag ska vi gå drygt en mil och 800 höjdmeter. Det är lättare idag, mycket för att det är kallt men också för att det inte är så extremt mycket trappor. Det visar sig vara ännu vackrare idag och vi hänförs totalt av naturen. Höjdskillnaden mellan dal och topp är enorm och det är så härligt att få vara här när man ser detta. Vi ser apor även idag, vilket jag uppskattar och den här gången får jag några bra bilder. En rejäl stigning efter lunch visar sig vara den sista idag då vi når vårt mål ganska tidigt på em. Det är fuktigt och kallt här så den här natten ser jag inte fram emot. Rummen är riktigt enkla och dörren är en dubbeldörr som knappt går att stänga. Men eftersom vi var uppe tidigt och har slitit hårt under dagen så är det många som lägger sig riktigt tidigt idag, när jag går i säng så är klockan halvnio.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
15 veckor sedan
Safari i tre dagar
15 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
20 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
20 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
21 veckor sedan