Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Torsdag 20 November 2003 - Koh Phi-phi

Upplopp på Phi Phi

Har antligen kommit fram till Phi Phi, faktiskt den o jag langtat mest till tror jag. Vi lamnade Ao Nang imorse vid atta tiden med express bat, ac och skona saten. Sov fram till Phi Phi och fick vanta hundra meter fran stranden. Trodde forst vi vantade pa longtails som skulle ta oss in, men sen fick vi reda pa att dom strejkade och nar man tittade in mot stranden blockerade longtailbatarna hela vagen. Krabi Gouvernment vill bygga en brygga narmare Krabi eller nat sant och maste hoja nagon avgift for longtailforarna, darav strejken. Borjade prata med ett par fran London med deras underbara lilla tvaaring Jamie. Dom skulle bara dit under dagen, sa vi tyckte mer synd om dom. Sen kom det laskiga, efter typ tva tre timmars vantan kom polisbatar och nar dom kom in pa stranden borjade folkmassan kasta kokosnotter och sand och allt mojligt. Efter typ fyra timmar pa baten kom dom med ris och grejer till oss, man fick gratis lask under hela resan sa det fanns inget att klaga pa. Dom korde till slut in till bryggan och nar vi kom in borjade folkmassan ta sig upp pa bryggan for tva polisbatar holl pa att lagga till. Det blev riktigt laskigt da vi sag hur ett tiotal personer slog ner en polis och sparkade pa honom liggandes... tror aldrig jag sett nagot sant annat an pa tv innan. Stamningen var val inte direkt mysig sa var bat akte ut fran bryggan igen, da kom en militarbat med tio killar med stora vapen, usch usch. Nar vi komit ut en bit kom det snart en speedboat som vi fick aka in till stranden med! Vi hade sett Klas fran baten innan sa vi hittade honom och han tog oss till hans hotell dar vi bor nu. Antagligen det skabbigaste hittills for 400B, far val se om vi hittar nagot annat. Jag gillar on skarpt annars, kanske beror pa att man kommer fran Ao Nang dar det var dott vid elva-tolv tiden! Fast vi har haft det mysigt dar, bodde hur fint som helst for 200B natten. Sen har vi umgatts med Anna o Henke, alltid lika trevligt. Fick aven traffa Henkes foraldrar Jan och Gunnis. Smygbadade i deras pool och fick ata av Henkes godis - satt pa balkongen och at svenskt godis och laste Expressen och Aftonbladet, det var grejer det!! :)
Traffade aven Petras morbror och hans familj, trevligt det ocksa!!

Har vill jag nog stanna ett tag, ska ta en snorklingtur runt oarna - har ar sa otroligt vackert!! Badade nyss och det ar nastan varmare i vattnet an i luften. Ikvall blir det thai boxning pa en reaggebar (?)... ska bli kul (fast det ar nog lite halvlaskigt) att antligen se!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan