Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Tisdag 26 Augusti 2008 - Cairns

Updatering

Tjo!

Änterligen sitter jag vid min egen dator, adaptern kom idag...
Ännu en helg med utflykter och upplevelser har passerat, inte lika imponerande tur med skolan som förra veckan, vilket kan bero på att vi var ute dagen innan, men det var kul ändå.

I lördags var vi (samma gamla kompisgäng som vanligt, Simone, Simon, Michael, Markus, Birgit, Tina och jag) på en tur till Cairns Highlands där vi bland annat var på ett bananplantage. Vi fick se hur bananerna växer, höra om de skördas och behandlas. slutligen fick vi smaka på både nyplockade "Lady finger bananas" och bananliqueur. god banan ok liqueur.
Efer det bar det av till Eacham, en krater sjö där vi åt lunch, solade och badade. Vi begav oss sedan för att titta på "The curtain Figg Tree" och yttrligare en kratersjö, Barrine Lake. Där vi tog en fika och satt och njöt i solen ens tund inna vi åkte hemmåt igen...

Söndag och trötta igen åkte vi på en egenorganiserad dagstur till "The tropical zoo" och Palme cove beach.

Zoo var fint och vi såg alla djur vi ville se, koalor, kängrur, röd panda dingo m.m. Vi gick även på olika shower/ mini föreläsningar om några av djuren vilket var intressant för en djurnörd som jag...

Eftermiddagen tillbringade vi på straPalme cove med fika, sol och bad, härligt härligt!

Veckan som kommer händer det inget särskillt, bara skola som vanligt. Just ja, jag aknske ska säga någonting om hur skoladagarna är upplagda! Det börjar med en morgonlektion, 8.20- 10.20 där vi mest sysslar med gramatik (på ett roligt sätt), muntlig konversation och hörövningar. Lektion 2, får vi göra vad vi vill, gramatik på datorn, gramatik i studierummet, film eller konversation beroende på vad man själv känner för för dagen. Dagen avslutas med ytterligare en 2 timmars lektion i med klassen där vi gör ungefär samma sak som på morgonen. Kanske inte låter så kul men det det är det faktiskt, det är inte samma trista upplägg som de vanliga engelska lektionerna hemma. Jag trivs bra med min lärare Margot (utalas utan "t", mycket viktigt) och klassen, men i princip alla slutar nästa vecka så det blir intressant att se vilka nya som kommer måndagen efter....

I helgen däremot åker jag på ännu en tur, till Cape tribulation. Där finns bland annat kankse jorens ända ställe däe regnskogen möter korallrevet och det sägs att det är väldigt vackert där. Jag ska även försöka klämma in en sväng på häst i regnskogen och på stranden, det är ju nästan ett måste om man gillar att rida! Men mer om detta när jag har varit där.

Födelsedagen firas på kvällen när vi kommer till baka med BBQ at the lagoon skulle jag tro och jag uppmanar alla att inte skicka gratis sms el nått sånt, eftersom ja får betala de :) (mamma, pappa, emil om ni vill ringa så har jag mobilen på.)

Ha det nu så bra allihopa så hörs vi!
Kram Elisa
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet