Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Tisdag 2 September 2008 - Cairns

Födelsedag i regnskogen

Hej allihopa!

Ska börja med att tacka för alla gratulationer! :) Den stora dagen firades bra både i lördags natt, i djungeln och i går (måndags) med tacokväll och tårta så det har inte varit någon tårt brist.

Ungefär en vecka sedan sist och inte särskillt mycket har hänt, jag har bara vart i skolan, slappat vid lagunen, haft BBQ och vart ute som alla andra veckor. Helgen bestog av en soldag vid lagunen med Mareike, (ännu en tysk så klart! Dom år överallt.) Men som alla andra åker hon hem dennan veckan, segt. Lördag Söndag var jag på en tipp till Cape tribulation med skolan. Besökte fina stränder och åkte på krokodil*** var en skön och lugn helg. Blev dock ingenting av med ridningen för det passade inte tidtabellen men jag har ju ett antal veckor kvar sa det löser sig nog.

Som ni förstår var jag i regnskogen på min födelsedag, lite orginellt men det var valdigt mysigt det med. Vi gick till en minibar och vid tolvslaget sjöng dom och vi åt tårta : ) Det riktiga firandet ägde dock rum i går, vi gjorde tacos ihop och åt ytterligare en tårta, jätte mysigt!

Som ni vet brjar det dra ihop sig för vår lilla grupp och på fredag är det sista dagen innan sex av oss återvader hem eller börjar resa runt. Så då blir det stor hejdå -fest.

Till någonting helt annat, jag har änterligen bokat datum för att börja dyka, den 13 sept och hela helgen därpå så håll alla tummar!

Låvade ju kortare inlågg från och med nu så det blir inte mer än såhär för idag!

Ha det underbart så hörs vi!
Kram
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet