Stöd Ukraina

Sarakarolinas blogg

Tisdag 2 Mars 2010 - Auckland

Tsunamivarning

Da har man varit med om en tsunamivarning ocksa! Var hur fint vader som helst, sa hade velat aka till stranden (sista dagen innan jag borjade jobba pa riktigt), men det gick inte. Det var tydligen inte sa farligt som de trodde, men har hort att det kom nagra storre vagor.

Igar borjade jag jobba! Idag har jag jobbat fran kl 7-13. Forberett mat och hackat massa gronsaker. Fotterna varker och handerna ar omma. Men det kanns sa skont att ha nagot att gora, kunna komma "hem" och kanna sig trott for att man gjort nagot jobbigt. Imorgon borjar det som jag egentligen ska gora (denna veckan jobbar jag aven extra i koket), da ska jag borja servera. Sa det blir kul!

Igar var jag och kollade pa en lagenhet. Har haft en fransman i mitt rum nu ett tag och han tipsade om att det fanns ett ledigt rum i hans lagenhet. Gick dit och tittade, maste bara bo dar!! Hur fint som helst, nybyggt! T.o.m billigare an att bo pa hostel, gratis gym och swimmingpool! Sa jag hoppas jag kan flytta in dar snart :) Nackdelen ar att jag maste ga upp 10 min tidigare for att promenera till cafet... Inte latt for mig som inte stallt klockan pa lange, helt plotsligt ska man upp kl 6!

Har tva roliga engekska tjejer i mitt rum nu. Ska nog ut en svang med de ikvall. Varje tisdag ar det gratis ol och nachos for alla backpacker pa en bar runt hornet. Sa jag sticker dit ikvall och ater middag!

Hoppas ni alla har det underbart bra!
Kramar i massor
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mycket sen sist
14 år sedan
Glada miner
14 år sedan
Lyckad helg
14 år sedan
Lon!
14 år sedan
Kottbullar!
14 år sedan